تاریخ انتشار : دوشنبه 17 خرداد 1400 - 7:19
کد خبر : 20789

صالحی امیری: قهرمانان ایران در المپیک دل مردم را شاد خواهند کرد

صالحی امیری: قهرمانان ایران در المپیک دل مردم را شاد خواهند کرد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مطمئنم که قهرمانان ما در رقابت‌های المپیک توکیو، دل مردم ایران را شاد خواهند کرد.

به گزارش تیتر داغ؛  سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری اظهار داشت: در قالب ستاد عملیاتی، ستاد فرهنگی و ستاد عالی بازی‌ها سازماندهی برای بازی های المپیک انجام شده است.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص ارتباط با فدراسیون ها بیان کرد: پیوسته با فدراسیون ها در ارتباط هستم تا مشکلات آن ها را بر طرف کنیم. وظیفه مان حمایت از آن ها است و هر چه برای حضور عزتمندانه لازم است، محقق می‌شود. با وجود شرایط سخت از لحاظ اقتصادی و همه گیری ویروس کرونا اما دولت حمایت حداکثری از ما انجام می دهد. مطمئنم قهرمانان ما در المپیک می‌درخشند و کام ملت را شاد می‌کنند.

 

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد اینکه چرا پیش بینی مدال توسط فدراسیون‌ها انجام نشده است و آیا این امر از طرف کمیته ملی المپیک بوده است یا خیر بیان کرد: من به هیچ فدراسیونی چیزی ابلاغ نکردم.

صالحی امیری تاکید کرد: سه اتفاق باید همزمان شکل بگیرد تا انگیزه بین قهرمانان شکل گیرد. نکته اول عوامل روانشناختی است. از مدت‌ها قبل برای ایجاد بستر روحی و روانی لازم در فدراسیون‌ها کار را آغاز کردیم. دوم کاهش فشار‌های عصبی است که در قالب حمایت مالی و انگیزشی پیش‌بینی شد. سوم فدراسیون‌ها هستند که باید بستر لازم را برای ورزشکار و قهرمانان ایجاد کنند.

او ادامه داد: سهراب مرادی (ملی پوش وزنه برداری) با همه سختی‌هایی که داشته همچنان امیدوار به کسب سهمیه المپیک است. در کاراته نیز ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده همین شرایط را دارند. من،سجادی، طباطبایی و هروی مدام پیگیر مسائل آن‌ها هستیم. در کشتی نیز پیگیر کار‌ها هستیم تا بخشی از مشکلات آن ها حل شود. علاوه بر حقوق ۵ میلیونی که پرداخت شده و ۱۰ نفر هم بورسیه شدند، با فدراسیون‌ها در تماس هستیم تا کمک هزینه برای زندگی آن‌ها در نظرگرفته شود.

صالحی‌امیری گفت: در همه رشته‌ها برای همه کسانی که کسب سهمیه کردند هم حمایت مالی و هم روحی وجود دارد و همه ورزشکاران ما در شرایط خوب انگیزشی برای درخشش در المپیک هستند.

او در خصوص لزوم حضور وزیر ورزش در توکیو تاکید کرد: وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون‌ها، هیئت‌ها، ورزشکاران و اهالی رسانه یک خانواده هستند. وزیر ورزش، معاونان و … سالیان سال برای رشد ورزش زحمت کشیدند و مدیران پایه هستند و حضور آن‌ها در المپیک ضروری است. وظیفه نهاد‌های مسئول در ورزش است که پشتیبان ورزشکاران باشند آنچه به عنوان پاداش مطرح شد بخشی از تعهد دولت‌ها است و باید پرداخت شود. تا امروز هم به این تعهدات عمل کرده‌ایم. تا الان ۵۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها، بخشی از نیاز‌ها برای حضور در المپیک و … انجام شده است.

صالحی‌امیری در خصوص تعامل با شهرداری برای تهیه بنر در سطح شهر با مضمون المپیک تصریح کرد: ستاد فرهنگی پا به پای ستاد عملیاتی کار کرد. برنامه‌های ستاد فرهنگی بسیار گسترده بود و تصمیم داشتیم برای اولین بار ستاد فرهنگی را به المپیک اعزام کنیم. با شیوع کرونا محدودیت‌هایی ایجاد شد. جلسه‌ای با معاونان و مدیران وزارت امورخارجه و سفیر ایران در توکیو داشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با توجه به محدودیت‌ها، چهار برنامه فقط اجرا شود که شامل برگزاری نمایشگاه ایران زیبا و صنایع دستی، توزیع هدایای فرهنگی و پخش فیلم با زیر نویس ژاپنی و انگلیسی هستند. در تهران نیز ۳۰۰ بیلبورد نصب خواهد شد و خیابان سئول نیز در هفته جاری بیلبورد قهرمانان ما نصب می‌شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد پرداخت پاداش به بهمن نصیری ملی پوش قایقرانی در بخش روئینگ که به خاطر نازنین ملایی از حضور در المپیک توکیو انصراف داد، بیان کرد:  لازم است در ستاد عملیاتی به ریاست سجادی مسئله بحث و بررسی شود و سپس در ستاد عالی بازی‌ها تصویب شود و در نهایت رسما نتیجه را اعلام می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.