تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردین 1402 - 6:35
کد خبر : 96762

صباغیان به صورت مشروط از پاسخ وزیر بهداشت قانع شد

صباغیان به صورت مشروط از پاسخ وزیر بهداشت قانع شد

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس به طور مشروط از پاسخ های وزیر بهداشت و درمان درباره علت توزیع ناعادلانه پزشک در مناطق محروم قانع شد.

به گزارش تیتر داغ؛ در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۲ فروردین) مجلس شورای اسلامی سوال محمدرضا صباغیان از وزیر بهداشت و درمان درباره توزیع ناعادلانه نیروی انسانی و پزشک در مناطق مختلف کشور در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود گفت: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی همه مردم ایران حق دارند از امکانات بهداشت و درمان به ویژه پزشک برخوردار باشند اما شهرستان‌ها و مناطقی وجود دارند که پزشک حداقلی دارند و مردم برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی خود باید ده‌ها کیلومتر را طی کنند و خودشان را با هزینه‌های گزاف به مراکز استان‌ها برسانند.

همچنین پدیده خانمان سوز زیرمیزی نیز قصه پرغصه ای شده که مجال پرداختن به آن نیست اما حرف بنده این است که مردم حق دارند از پزشک مناسب برخوردار باشند.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما یا پزشک عمومی و متخصص به اندازه کافی نداریم یا به اندازه کافی داریم اما توزیع آنان در مناطق مختلف کشور مناسب نیست. به هر صورت مردم نباید تاوان این سوءمدیریت را دهند.

پس از آنکه وزیر بهداشت و درمان پاسخ‌های خود را به سوال این نماینده داد، صباغیان گفت: توضیحات عین اللهی برای بنده قانع کننده نبود اما به وی دو تا سه ماه فرصت می‌دهم تا این مشکل را مرتفع کند.

محمدباقر قالیباف هم خطاب به وزیر بهداشت گفت: نماینده سوال کننده به شما سه ماه فرصت داد تا این مشکل را حل کنید. البته بحث مربوط به پزشکان در مناطق محروم و عدالت آموزشی مشکلاتی دارد که شاید همه آن به وزارتخانه شما بازنگردد اما به هر صورت باید رفع این مشکل را دنبال کنیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.