تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 10:18
کد خبر : 109487

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور؛

صنایع به مسئولیت اجتماعی خود پایبند باشند

صنایع به مسئولیت اجتماعی خود پایبند باشند

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت:صنایع برای مشارکت در طرح کاشت یک میلیارد درخت قرارنیست ریالی به سازمان منابع طبیعی بپردازند اما براساس مسئولیت اجتماعی بایدبه طورمستقیم به این طرح مردمی ورود کنند.

به گزارش تیتر داغ؛ طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت امروز ۱۱ آذر ۱۴۰۲ به طور رسمی آغاز شد. به گفته رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور متولی اجرای این طرح تا کنون ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال آماده کاشت است.

بنا بر تکلیفی که شهریور سال گذشته رئیس جمهوری بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته است باید یک میلیارد اصله نهال در مدت ۴ سال در کشور کاشته شود؛ از این رو سالانه کاشت ۲۵۰ میلیون نهال در دستورکار قرار دارد. مشارکت هر ایرانی در کاشت ۳ اصله نهال و نگهداری از آن، منجر به موفقیت این طرح بزرگ مردمی می‌شود.

عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پیشنهاد کرد، از این پس نباید بگوییم «درخت‌کاری» بلکه باید از واژه «درخت‌داری» استفاده کرد زیرا نگهداری از نهال‌ها و درختان پس از کاشت از اهمیت زیادی برخوردار است درواقع بیش از ۷۰ درصد این طرح به موضوع نگهداری و حفظ این درختان برمی‌گردد. بنابراین مراقبت و رصد مستمر پس از گذشت دو سال از کاشت درختان، مشخص می‌کند چه تعداد نهال از بین رفته که با نهال‌های جدید جایگزین شوند.

رئیس سازمان منابع طبیعی تاکید دارد پروژه کاشت یک میلیارد درخت طرحی نمایشی نیست؛ از این رو سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور وظیفه دارد با مردم صادق باشد. پس از کاشت هر رسانه و تشکل مردمی درخواست بازدید از مناطق مورد نظر را داشته باشد سازمان منابع طبیعی امکانات سفر را در اختیار او قرار می‌دهد تا حتی اگر به ضرر سازمان باشد هم اطلاع رسانی کنند.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، نوبخت درباره سهم صنایع در این طرح عنوان کرد: جلساتی با صاحبان صنایع مختلف تاکنون برگزار شده و روش کار این گونه نیست که صنایع برای مشارکت در طرح کاشت یک میلیارد درخت بخواهند ریالی به این سازمان بپردازند بلکه بر اساس مسئولیت اجتماعی باید به طور مستقیم به طرح ورود کنند. برای مثال یکی از صنایع در استان آذربایجان شرقی ۴ تراکتور و شرکتی دیگر دستگاه تولید کیسه گلدانی را به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اهدا کرده است. همچنین یکی از صنایع هزینه‌های تولید ۱۰۰ میلیون نهال را در مرحله تولید، کاشت و نگهداری پذیرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از برنامه کاشت گونه‌های مناسب در حریم ۶۰ متری جنوب دریای خزر توسط یکی از صنایع خبر داد و تصریح کرد: یکی از صنایع نیز قبول کرده که در حریم ۶۰ متری جنوب دریای خزر که قابلیت واگذاری به هیچ پروژه‌ای را ندارد با انتخاب و کاشت گونه‌ای درست و سازگار، شرایطی را ایجاد کند که مردم از ظرفیت تفرجگاهی آن بهره‌مند شوند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.