تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1402 - 10:07
کد خبر : 100847

سازمان حفاظت محیط‌زیست؛

صنایع سبز و همگام با توسعه پایدار معرفی و تشویق می‌شوند

صنایع سبز و همگام با توسعه پایدار معرفی و تشویق می‌شوند

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی که نکات محیط‌زیستی را رعایت می‌کنند و همگام با توسعه پایدار پیش روند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

به گزارش تیتر داغ؛ سعید کریمی مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز در مهرماه امسال افزود: ما در کنار مباحث تنبیهی که برای جرایم و عوارض صنایع آلاینده دنبال می‌کنیم، همزمان رویکرد تشویقی را هم برای صنایعی که در جهت توسعه پایدار گام بر می‌دارند، در نظر گرفته ایم، برگزاری این همایش به منظور تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی است که در کنار ایجاد تولید و اشتغال، مسائل زیست محیطی را رعایت می‌کنند.

وی، یکسان سازی نگرش زیست محیطی، ایجاد بستر مناسب برای حضور واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در عرصه رقابت‌های بین المللی، قدردانی از واحدهای فعال، ایجاد فضای مناسب برای تبادل تجربیات واحدهای مختلف، همگام کردن بحث تولید با کاهش آلایندگی و تخریب، تقویت ارتباط سازمان حفاظت محیط زیست با واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در بستری از تعاملات صمیمانه، علمی و هم افزا را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به استقبال چشمگیر واحدهای تولیدی و خدماتی برای شرکت در این همایش، برگزاری همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز را فرصتی مغتنم برای عرضه دستاوردهای این واحدها در راستای توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد واحدها بر اساس یک سری شاخص‌های عمومی و تخصصی انجام می‌شود. به عنوان مثال، رعایت استانداردهای زیست محیطی، یک شاخص عمومی است که حتماً یک واحد صنعتی که می‌خواهد به عنوان صنعت سبز انتخاب شود می‌بایست این استانداردها را رعایت کند.

وی از مدیریت انرژی به عنوان یکی از شاخص‌های اختصاصی برای ارزیابی عملکرد واحدها نام برد و گفت: امروزه بحث مدیریت انرژی در واحدهای تولیدی و خدماتی یکی از موضوعات مهم زیست محیطی در سطح جهان و کشور ما است. به عنوان مثال، استفاده بهینه از انرژی الکتریکی در واحدهای صنعتی در شرایطی که برخی از واحدها با قطع جریان برق در پیک مصرف تابستان مواجهند اهمیت بسزایی دارد.

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فرآیند ثبت نام در این همایش از ۱۶ خرداد ماه امسال شروع شده و تا ۱۲ مرداد ادامه خواهد داشت، علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام در همایش و تکمیل پرسشنامه زیست محیطی به نشانی iranemp.ir مراجعه کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.