تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 - 6:38
کد خبر : 28791

صنعا: هیچ توجیهی برای چانه‌زنی‌ درباره موضوع انسانی در یمن وجود ندارد

صنعا: هیچ توجیهی برای چانه‌زنی‌ درباره موضوع انسانی در یمن وجود ندارد

نخست وزیر دولت “نجات ملی” یمن تاکید کرد، هیچگونه توجیهی برای چانه‌زنی‌ درباره موضوع بشردوستانه در یمن وجود ندارد.

به گزارش تیتر داغ؛ به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالعزیز صالح بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن خاطرنشان کرد: سؤالات و ابتکارات متعددی درخصوص نفتکش «صافر» مطرح شد و ما اخیراً ابتکارعملی در خصوص این نفتکش ارائه کردیم؛ تیمی که از سوی سازمان ملل آمده بودند این ابتکارعمل را مورد بررسی قرار دادند و ما همچنان در انتظار پاسخ آن هستیم.

وی در ادامه افزود: ما تمامی اصول، ضوابط و همه شرایط را آماده کرده‌ایم، اما آنها می‌گویند “یک روز سازمان ملل به منزله هزار روز است”.

بن حبتور در خصوص رزمایش‌های دریایی برگزار شده در دریای سرخ با مشارکت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این رزمایش‌ها بیان کننده دیدگاه راهبردی به کشورهایی است که آنها را سازماندهی کرده‌اند و آنها می‌خواهند سرتاسر منطقه را بترسانند و ما جزوی از این منطقه هستیم.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن همچنین اظهار داشت: کشورهای متجاوز می‌خواهند به ما بگویند که دنیای غرب همراه آنها است، آنها پول در اختیار دارند، تسلیحات و مهمات می‌خرند و این مسأله تنها نوعی از ارعاب و ترس است. آنها می‌خواهند بگویند که دریای سرخ تحت حمایت آمریکا دریاچه اسرائیلی سعودی است.

وی تاکید کرد: تجاوزات علیه یمن توسط عربستان و امارات از ۲۵ مارس ۲۰۱۵ آغاز شد و این تجاوز همچنان تا به امروز ادامه دارد.

بن حبتور ادامه داد: عربستان و امارات در جریان تجاوزات خود مدارس، بیمارستان‌ها، مراسم عروسی و عزاداری را هدف قرار داده‌اند و همچنین آخرین جنایتی که رخ داد، هدف قرار دادن یک زندان در شهر «صعده» بود، در نتیجه آنها شبانه روز اقدام به کشتن غیرنظامیان می‌کنند.

از سوی دیگر، وی ضمن استقبال از نمایندگان سازمان ملل عنوان داشت: اما متأسفانه سازمان ملل تحت فشار کشورهای متجاوز قرار دارد و هیچگونه توجیهی برای چانه‌زنی‌ ما در خصوص موضوع بشردوستانه در یمن وجود ندارد و حق مشروع این کشور است که مردم آن با عزت و کرامت زندگی کنند، دارو دریافت کنند و در بیمارستان‌ها تحت درمان و معالجه قرار بگیرند.

یمن از هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.