تاریخ انتشار : جمعه 12 اردیبهشت 1399 - 7:55
کد خبر : 9076

ضدعفونی پایتخت زیر سایه خطر ابتلا به کووید۱۹

ضدعفونی پایتخت زیر سایه خطر ابتلا به کووید۱۹

ز نخستین روزهای تشخیص و شیوع کرونا ویروس در ایران خدمت رسانی بخش‌های مختلف دستگاه‌ها و نهادها معطوف به مقابله با این بیماری آغاز شد؛ لذا در کنار کادر درمان که در صف مقدم مبارزه با کووید۱۹ بودند نهادهایی همچون شهرداری نیز به ارائه خدمات به شهروندان در جهت مقابله با این ویروس مشغول شدند. در مجموعه شهرداری تهران نیز برخی خدمات و بخش ها نیز در صف مقدم مواجهه با این بیماری قرار گرفتند و با جسارت برای خدمت به شهروندان هر روز دست به خطر زدند و در مقابل این ویروس ایستادند و خدمت رسانی کردند.

به گزارش تیتر داغ؛در مقطعی، ایران پس از چین به دومین نقطهٔ کانونی گسترش ویروس کرونا در جهان تبدیل شد و تهران نیز سیر صعودی ابتلا به این بیماری را در پیش گرفت؛ لذا نیاز بود برای بسیاری خدمات تعطیل نشدنی در شهر همچون امور اموات و مدیریت پسماند شیوه هایی جدید با وجود کرونا ویروس اتخاذ کرد. پروتکل های جدید تدوین و کار با شیوه جدید پیگیری شد. در این میان پرسنل سازمان بهشت زهرا(س) و مدیریت پسماند همچون پاکبانان و نیروهای جمع آوری زباله خدمتی ارزشمند، در کنار کادر درمانی برای مقابله با این ویروس ارائه کردند.

هرچند که خوشبختانه رعایت پروتکل‌ها و استفاده از اقلام بهداشتی منجر شد که هیچ پاکبانی به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران به این بیماری مبتلا نشود؛ اما باید بدانیم پاکبانان هر روز زیر سایه خطر ابتلا به این بیماری چهره شهر را تمیز می کنند.

صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در تشریح آخرین روند جمع آوری و مدیریت پسماند در شهر تهران در شرایط شیوع کووید ۱۹ در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در محور عملیات شستشوی ۹ ایستگاه خدمات شهری در سطح شهر تهران با بهره گیری از ۴۸۶ دستگاه خودروی واترجت و ۹۷۲ نفر نیروی انسانی به طور روزانه از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون ضدعفونی و شستشوی این ایستگاه ها ادامه دارد و ۴۵۹ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: ساختمان های اداری نیز ۴۰ مرتبه تاکنون با بهره گیری از ۴۰ دستگاه خودروی واترجت، ۸۰ نفر نیروی انسانی و ۳۶ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده، ضدعفونی و گندزدایی شده اند. همچنین ضدعفونی سازمان صداوسیما شامل معابر، المان های شهری و ورودی و محوطه های این سازمان به مساحت ۲۳ هکتار توسط ۱۱ دستگاه خودروی واترجت و ۲۲ نفر نیروی انسانی و بهره گیری از ۱۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده انجام شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به اقدامات این سازمان در جهت مقابله با کرونا ویروس در حوزه ضدعفونی معابر پرتردد اشاره کرد و افزود: در محورهای میدان صنعت، میدان پونک، خیابان آیت الله کاشانی، فلکه اول و دوم صادقیه، ستارخان و جنت آباد با استفاده از  ۱۵دستگاه خودروی واترجت و  ۳۰ نفر نیروی انسانی به همراه ۱۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده، کار شستشو و ضدعفونی انجام شد.

وی افزود: محورهای امامزاده حسن، خانی آباد، نازی آباد، میدان معلم، بلوار معلم، تختی و چهارراه یافت آباد نیز با استفاده از ۱۵دستگاه خودروی واترجت و ۳۰ نفر نیروی انسانی به همراه ۱۳ هزار و ۱۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده شستشو شدند. همچنین میدان خراسان، خیابان خاوران تا میدان بسیج و پایانه اتوبوسرانی خاوران نیز با بهره گیری از ۸ دستگاه خودروی واترجت، ۱۵ نفر نیروی انسانی و ۸۰۰۰ لیتر محلول ضدعفونی و شستشو شدند.

علیپور ادامه داد: محور خیابان ولیعصر از راه آهن تا چهارراه ولیعصر با بهره گیری از ۲۰ دستگاه خودروی واترجت ، ۴۰ نفر نیروی انسانی و ۱۸ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده، شستشو شد. همچنین پایانه بیهقی و فروشگاه شهروند نیز با ۱۰ دستگاه خودروی واترجت، ۱۶ نفر نیروی انسانی و ۸ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده، شستشو و ضدعفونی شدند.

علیپور تاکید کرد: در ادامه روند ضدعفونی معابر شهر تهران توسط سازمان مدیریت پسماند باید به ضدعفونی محورهای میدان شوش و کلیه معابر منتهی تا شعاع ۱ کیلومتر با استفاده از ۱۵ دستگاه خودروی واترجت، ۲ دستگاه خودروی تانکر آب، ۱ دستگاه جدول‌شوی، ۵۰ نفر نیروی انسانی و ۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده اشاره کنم؛ علاوه بر این در مانور مشترک سازمان مدیریت پسماند با سازمان آتش نشانی نیز ترمینال جنوب، میدان تره بار جنت آباد و شهید باکری و پارکینگ بیهقی و فروشگاه شهروند مجموعا با استفاده از ۳۰ دستگاه خودروی واترجت، ۲۴ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده و ۶۰ نفر نیروی انسانی شستشو و ضدعفونی شدند.

به گفته وی، به این ترتیب تا ۹ اردیبهشت ماه سال جاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در جهت مقابله با کرونا ویروس مجموعا با بهره گیری از ۶۶۸ دستگاه خودروی واترجت، ۲ دستگاه خودروی تانکر آب، ۱ دستگاه جدول‌شوی، ۶۳۱هزارو ۱۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده و ۱۳۵۵ نفر نیروی انسانی نسبت به ضدعفونی معابر و اماکن شهر تهران اقدام کرده است.

منبع ؛ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.