تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اسفند 1401 - 7:29
کد خبر : 96083

ضرورت ارائه راهکارهای اطمینان‌بخش برای پیشگیری از سرقت

ضرورت ارائه راهکارهای اطمینان‌بخش برای پیشگیری از سرقت

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه راهکارهای اطمینان بخش باید برای پیشگیری از سرقت توسط پلیس پیشگیری ارائه و عملیاتی شود، گفت: باید در زمینه پیشگیری از سرقت‌ها در نوروز تمرکز شود.

به گزارش تیتر داغ؛ سردار احمدرضا رادان در دوازدهمین شور عمومی و دومین همایش سراسری رؤسای پلیس پیشگیری استان‌های سراسر کشور با تبریک ایام و اعیاد شعبان گفت: انشاالله با درک صحیح ماه خوب شعبان، ورود عالمانه و مخلصانه به ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی داشته باشیم تا از فیوضات این ماه مبارک بهره ببریم.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: اگر خدمت صادقانه همراه با عبادت مخلصانه باشد؛ عاقبت به خیری جز هدایایی است که خداوند متعال تقدیم به بندگان خوب می‌کند و فرصت این کسب توفیق در انتظامی به ویژه در کلانتری و پاسگاه‌ها مهیا است.

وی با بیان اینکه در ایام پایانی ماه شعبان و سال ۱۴۰۱ و در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان هستیم، تاکید کرد: همه باید هم قسم شویم که مأموریت‌های ایام پایانی سال و نوروز را طوفانی، منظم و با برنامه و هوشمند اجرایی کنیم.

رادان با عرض خدا قوت به آحاد رؤسای پلیس پیشگیری استان‌های سراسر کشور و نیروهای پلیس فعال در کلانتری و پاسگاه‌ها عنوان کرد: کلانتری و پاسگاه‌ها پیشانی انتظامی کشور هستند و همه باید تلاش کنیم که سرمایه اجتماعی را بالا ببریم؛ چرا که کلانتری و پاسگاه‌ها، نقاط و مراکزی هستند که می‌توانند ضمن افزایش عزت و اقتدار پلیس، محبت مردم و سرمایه اجتماعی را بالا ببرند.

فرمانده کل انتظامی کشور با طرح این سوال که سهم کلانتری و پاسگاه‌ها در جلب سرمایه اجتماعی چیست، اظهار کرد: کلانتری و پاسگاه‌ها می‌توانند در جلب محبت و سرمایه اجتماعی پلیس بسیار مؤثر واقع شوند و با توجه به ماهیت و مأموریت این نقاط انتظامی، ما می‌توانیم در مواجهه “هوشمند” با مردم به افزایش سرمایه اجتماعی برسیم.

وی با بیان اینکه پلیس مقتدری که به موقع عمل می‌کند، توانمند و باهوش است مورد حمایت و تکریم مردم است، ادامه داد: مردم پلیس هوشمند و مقتدر را دوست دارند و از طرفی کسانی که از قانون تمکین می‌کنند نیز مورد حمایت پلیس هستند.

رادان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم ایفای نقش فعالانه برای پیشگیری از سرقت اظهار کرد: بایستی راهکارهای اطمینان بخش برای پیشگیری از سرقت توسط پلیس پیشگیری فراجا ارائه و عملیاتی شود و در واقع با ایده‌هایی چون ارتقا سطح ایمنی درب، قفل و … می‌توان به مقوله‌های پیشگیرانه اندیشید و عمل کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور بر لزوم استقرار دقیق گشت‌های انتظامی در مکان و موقعیت‌های مناسب به منظور افزایش امنیت تاکید و تصریح کرد: محل استقرار گشت‌های انتظامی بایستی با هدف خدمت به مردم، احساس امنیت و آرامش باشد و استقرار نمایشی گشت‌های انتظامی معنا ندارد.

وی با اشاره به برنامه‌های متفاوت پلیس در نوروز امسال گفت: نوروز امسال؛ در بحث پیشگیری از سرقت‌ها به طور ویژه ای باید تمرکز کنیم، به طوری که سرقت را مهار و به کنترل درآوریم.

رادان در بخش پایانی سخنان خود بر انجام صحیح، به موقع و هوشمند مأموریت‌ها تاکید کرد و گفت: در سه مؤلفه کسب رضایت خداوند، جلب رضایت مردم و تأمین امنیت و آرامش، سهم کلانتری و پاسگاه‌ها بسیار پررنگ است، بنابراین این مطالبه و انتظار وجود دارد که کلانتری و پاسگاه‌ها به ایفای نقش واقعی خود در ارائه خدمات انتظامی به مردم بکوشند.

در این همایش از برخی خانواده معظم شهدا، جانبازان و اعضا وابسته انتظامی تقدیر شد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.