تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 11:07
کد خبر : 100072

بحرینی مطرح کرد؛

ضرورت انجام اقدامات لازم جهت پاسخگوکردن اسرائیل برای نقض حقوق بشر

ضرورت انجام اقدامات لازم جهت پاسخگوکردن اسرائیل برای نقض حقوق بشر

سفیر ایران در ژنو گفت: سازمان ملل متحد از جمله شورای حقوق بشر و مکانیسم‌های نظارتی آن باید تمام اقدامات لازم برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی نسبت به نقض حقوق بشر را انجام دهند.

به گزارش تیتر داغ؛ علی بحرینی در جلسه بررسی گزارش کمیسیون تحقیقاتی در خصوص جنایات و نقض حقوق بشر فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی در نشست ۵۳ شورای حقوق بشر سخن گفت.

بحرینی در بخش‌هایی از این سخنرانی با اشاره به شهادت محمد التمیمی دوساله به دست نیروهای اشغالگر، اشغال طولانی مدت سرزمین‌های فلسطین را علت اصلی این وضعیت فاجعه بار دانست و افزود: جامعه بین المللی برای پایان دادن به این اشغال مسئولیت اخلاقی، قانونی و انسانی دارد تا بتواند به کابوس شبانه هزاران کودک فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی پایان دهد.

وی گفت: ابعاد کشتار، شکنجه، بدرفتاری، ارعاب و خشونت ارتکابی توسط رژیم اشغالگر به وضوح نشان می‌دهد که جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به عنوان ابزار عادی و روزانه این رژیم آپارتاید مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل مصونیت از مجازات و عدم پاسخگویی، همچنان اینگونه جنایات را ادامه می‌دهد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در ژنو در پایان سخنرانی خود همچنین یادآور شد: سازمان ملل متحد از جمله شورای حقوق بشر و مکانیسم‌های نظارتی آن باید تمام اقدامات لازم برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی نسبت به نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه را انجام دهند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.