تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 12:11
کد خبر : 99589

قادری مطرح کرد؛

ضرورت حمایت از کودکان کار/ عوامل پدیدآورده کودکان خیابان

ضرورت حمایت از کودکان کار/ عوامل پدیدآورده کودکان خیابان

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان بر این موضوع تاکید کرد که عوامل پدید آورنده کودک کار و خیابان متعدد است.

به گزارش تیتر داغ؛ علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان بر این موضوع تاکید کرد که عوامل پدید آورنده کودک کار و خیابان متعدد است.

متن این پیام به شرح ذیل است؛

پدیده کار کودک یکی از مشکلات عمده بسیاری از کشورهای جهان محسوب می‌شود. کار کودکان نامطلوب‌ترین چهره فقر است و حذف آن سنگ بنای هدف متعالی عدالت اجتماعی می‌باشد؛ امروز ترویج ایمان و امید مسئولیتی ملی است که جز در سایه خواست ملت محقق نخواهد شد. کودکان ایران عزیز و کودکان رنج کشیده کشورهای همجوار و سایر کودکان مهاجر چشم امید به همت والا و سخاوت مردم ایران و اراده راسخ دولت دارند و «ما ایمان داریم که وقتی ملّت چیزی را بخواهد، آن چیز حتماً تحقّق پیدا می‌کند» امام خمینی (ره)

حذف کار کودکان در خیابان و سایر اشکال زیان‌آور کار کودکان نیز از این قاعده مستثنا نیست. همچنانکه سالهاست فعالان اجتماعی و گروه‌های مردم‌نهاد سرباز خط مقدم جبهه مبارزه با کار کودک بوده اند؛ اما امروز به دلیل بحران‌های اخیر در دنیا و منطقه، بیشتر از هر زمانی نیاز به حمایت‌های مردم و همگرایی مسئولان احساس می‌شود. هر کودکی که در ایران زندگی می‌کند کودک ما است و حمایت از تحصیل، بهداشت و رشد اجتماعی، فرهنگی و هیجانی آنها وظیفه ماست.

عوامل پدید آورنده کودک کار و خیابان متعدد و متنوع است. جنگ، ناامنی و فقر در کشورهای همجوار و مهاجرت، گسترش فقر و افزایش هزینه‌های زندگی، بیکاری، توزیع ناعادلانه درآمد و اختلافات طبقاتی بسیار در جامعه، فقدان آموزش و آگاهی عمومی، شرایط نابسامان خانواده مانند خشونت، اعتیاد و نگرش‌های فرهنگی خاص، نارسایی نهادهای اجتماعی‌کننده‌ای مثل خانواده و مدرسه، آسیب‌زا بودن محلات حاشیه شهری، فقدان نظارت کافی از سوی سازمان‌های مسئول، و الگوهای نادرست کنش متقابل بین شهروندان و کودکان خیابانی در بروز کودکان کار و خیابان مؤثر است. این عوامل متعدد عزم ملی، همکاری، همراهی، همیاری و اهتمام همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی، عمومی، مردم‌نهاد، گروه‌های مردمی، خیرین و دلسوزان و خبرگان را می‌طلبد.

بنابراین به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک، ضمن قدردانی از تمامی این شرکای اجتماعی، همه مردم ایران را برای مبارزه هوشمندانه با پدیده کار کودکان و همکاری و همراهی در این پویش دعوت می‌کنم.امید که با عزم ملی و یاری خداوند متعال به زودی شاهد حذف پدیده کار کودکان باشیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.