تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 7:29
کد خبر : 23216

طالبان امروز منطقی‌تر از طالبان گذشته است

طالبان امروز منطقی‌تر از طالبان گذشته است

به گفته فرمانده ارتش انگلیس جهان باید فضا را برای طالبان به منظور تشکیل دولت جدید در افغانستان فراهم کند چرا که طالبان امروز متفاوت عمل می‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛  فرمانده ارتش انگلیس معتقد است طالبان این بار می‌تواند متفاوت  عمل کند.

نیک کارتر، فرمانده ارتش انگلیس، امروز چهارشنبه در مصاحبه با بی بی سی گفت: جهان باید فضا را برای طالبان به منظور تشکیل دولت جدید در افغانستان مهیا کند چرا که به نظر می رسد این جنگجویان منطقی‌تر شده اند.  برخلاف بیست سال گذشته، زمانی که سران طالبان تا حد زیادی مخفیانه زندگی می‌کردند، امروز اعلام کردند که می خواهند خود را به جهان معرفی کنند.

کارتر اضافه کرد: با حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان که قرار است امروز با طالبان دیدار کند، در تماس هستم. ما باید صبور باشیم و به سران طالبان فضا دهیم تا اعتبار خود را نشان دهند. ممکن است این طالبان متفاوت از طالبانی باشد که مردم از دهه ۱۹۹۰ به خاطر دارند.

وی افزود: آنچه ما باید به طور کامل به خاطر بسپاریم این است که گروه طالبان یک سازمان همگن نیستند. آنها گروهی از شخصیت‌های قبیله‌ای از سراسر روستا‌های افغانستان هستند. آنها پسران روستایی اند که با شیوه سنتی قبیله‌ای و شیوه رفتار مردم پشتون زندگی می‌کنند.

کارتر گفت: این طالبانی که امروز می‌بینیم سرکوبگر نیست و در واقع، اگر به نحوه حکومت کنونی کابل نگاه کنید، نشانه‌هایی از منطقی تر شدن آنها را مشاهده می‌کنید.

پیش از این، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه خود با «ال بی‌سی رادیو»، با اشاره به تحولات اخیر رخ داده در افغانستان و روی کار آمدن طالبان، گفت: باید واقعیت قدرت گرفتن طالبان در افغانستان را بپذیریم هر چند که این سرعت عمل در به کنترل گرفتن قدرت از سوی این گروه شوکه کننده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید یک رویکرد عملگرا در مقابل گروه طالبان را در نظر گرفت، ادامه داد: انگلیس و متحدان ما باید بهترین بهره برداری را از وضعیت پیش آمده در افغانستان داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.