تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1402 - 10:55
کد خبر : 107481

دستاورد دانش بنیان ها؛

طراحی سامانه ای بومی برای تسریع در فرایندهای مدیریت شهری

طراحی سامانه ای بومی برای تسریع در فرایندهای مدیریت شهری

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان با طراحی و تجاری‌سازی سامانه‌ای بومی، انجام فرآیندهای مدیریت شهری را با سرعت و کیفیتی بالا محقق کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ محمدرضا سلطانی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به طراحی و بومی‌سازی نرم‌افزارهای مدیریت شهری براساس اصول مهندسی نرم افزار و پردازش اطلاعات عنوان کرد: این سامانه بومی برای تسهیل فرآیندهای مدیریت شهری خصوصاً در حوزه املاک و معابر پایه گذاری شده است.

این فعال فناور خاطرنشان کرد: این سامانه با تکیه بر تجربه شرکت در حوزه برداشت اطلاعات املاک و معابر در محدوده شهری و استانی، سامان‌دهی و منظم‌سازی بایگانی‌ها و ایجاد آرشیو الکترونیک از اسناد و مدارک، خدمات ژئوماتیک و تهیه نرم‌افزارهای مدیریت شهری به ویژه شهرسازی، نوسازی و GIS، آرشیو الکترونیک و اتوماسیون اداری طراحی شده است. خدمات و محصولات این شرکت تاکنون در بیش از ۱۰۰ پروژه در شهرهای مختلف کشور شامل شهرداری‌ها و سایر نهادهای خدمات شهری مورد استفاده قرار گرفته و به مرحله اجرا رسیده است.

سلطانی درباره مزایای رقابتی و فناورانه سامانه مدیریت بومی توضیح داد: از جمله مزایای این محصول می‌توان به نوآوری، پویایی، سرعت، دقت و همچنین توجه به درخواست‌ها و نیازمندی‌های مشتریان و پشتیبانی به هنگام از خدمات در حداقل زمان ممکن اشاره کرد. سامانه طراحی شده توسط متخصصان این شرکت توانسته است همواره ارتباط مستحکم و نزدیکی بین مشتریان و شرکت برقرار کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی محیا پرداز یزد درباره توانمندی این شرکت در رفع نیاز کشور، خلق ارزش افزوده و ایجاد اشتغال توضیح داد: با تلاش مداوم تمامی پرسنل شرکت و همچنین با برنامه‌ریزی‌های مدون و دقیق، شرکت محیاپرداز توانسته است به عنوان یکی از برترین شرکت‌های کشور در زمینه ارائه خدمات شهری معرفی شود و بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان دانش‌آموخته را در بخش‌ها و پروژه‌های مختلف مشغول به کار کند. شرکت هم اکنون دارای رتبه یک از شورای عالی انفورماتیک کشور بوده و مورد تائید سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای ارائه و پیاده سازی سیستم‌های شهرسازی، نوسازی و GIS قرار گرفته است.

این فعال حوزه دانش‌بنیان با تاکید بر ضرورت اجرای نقش حمایتی، تسهیل‌گر و تخصص بازاری از سوی نهادها و دستگاه‌های متولی عنوان کرد: دولت علاوه بر نقش تصدی‌گری، می‌بایست در عرصه سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری نیز نقشی پررنگ ایفا کند. تدوین راهبردها و اسناد حوزه فناوری‌های راهبردی و اقتصاد دانش‌بنیان کاری است که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری می‌تواند به خوبی انجام دهد.

منبع: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.