تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 8:35
کد خبر : 17978

طراحی یک سامانه برای مصرف بهینه گاز

طراحی یک سامانه برای مصرف بهینه گاز

یک شرکت فناور برای مصرف بهینه گاز، سامانه رصد ایستگاه‌ها را طراحی کرده است.

به گزارش تیتر داغ؛ یک شرکت دانش بنیان، کنسرسیومی از ۳ شرکت فنی و مهندسی است. هدف از تشکیل این مثلث سه گانه ایجاد ارزش افزوده در عرصه‌های گوناگون صنعت و تخصصی کردن فعالیت‌هاست. این مجموعه فناور با راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ ایستگاه‌های گازی نقشی موثر در توسعه امنیت و پایش این مراکز ایفا کرده است.

راه‌اندازی این سامانه‌ها با هدف «پایش آنلاین اطلاعات ایستگاه‌های تقلیل فشار و کنترل میزان استفاده از این سوخت به‌ویژه در فصول سرد سال و زمان افزایش مصرف»، «پیشگیری از بحران‌های احتمالی» و همچنین «پایش استمرار جریان گاز» طراحی شده است. با اجرای این سامانه یک بانک اطلاعات مستقل و قابل اطمینان از داده‌های اندازه‌گیری شده در ایستگاه‌های گاز شکل می‌گیرد تا رفتار شبکه گازرسانی در شرایط مختلف مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

به گفته حسین بابایی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان، با استفاده از سامانه مانیتورینگ ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز از راه دور علاوه بر افزایش دقت و نظارت در اندازه‌گیری گاز طبیعی مدیریتی دقیق‌تر بر نحوه توزیع و مصرف گاز طبیعی صورت می‌گیرد.

او افزود: این سامانه‌ها منطبق با آخرین دستورالعمل‌های داخلی و خصوصیات ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز در استان‌های مختلف طراحی و اجرا شده است. با اجرای این پروژه‌ها در هزینه‌های ناشی از اندازه‌گیری نادرست گاز طبیعی و نیروی انسانی صرفه جویی می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: ایستگاه‌های کرمان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قم، مازندران و ایلام به این سامانه مجهز شده اند و این پروژه در برخی شهر‌ها نیز در حال اجرا شدن است.

بابایی گفت: «ایمن‌سازی محیط کار و پیشگیری از بروز خطا، حادثه، آلودگی و تخریب محیط‌زیست» و «افزایش آگاهی و دانش کارکنان از طریق ارائه آموزش‌های لازم» از دیگر اهدافی است که برای این سامانه تعریف شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.