تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402 - 11:42
کد خبر : 100640

در سایه بی‌توجهی دولت مصر صورت می‌گیرد؛

طرح الجزایر برای تأمین رایگان نیاز ساکنان نوار غزه به سوخت

طرح الجزایر برای تأمین رایگان نیاز ساکنان نوار غزه به سوخت

منابع آگاه اعلام کردند که دولت الجزایر بر پیشنهاد خود مبنی بر تأمین نیازهای اهالی غزه به سوخت به صورت رایگان اصرار داشته اما دولت مصر تمایلی به موافقت با این طرح ندارد.

به گزارش تیتر داغ؛ منابع آگاه اعلام کرده‌اند که «عبدالعزیز تبون» رئیس جمهور الجزایر از «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری خود خواسته است به طرح ارائه شده از سوی وی برای بازکردن یک مسیر در برابر الجزایر با هدف ارسال کمک‌های سوختی به ساکنان نوار غزه جواب مثبت دهد.

بر اساس این گزارش، تبون پیشتر شخصاً از السیسی خواسته بود با بازکردن یک مسیر برای ارسال کمک‌های سوختی الجزایر به سمت نوار غزه که تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار و به این کمک‌ها نیاز دارد، موافقت کند.

رئیس جمهور الجزایر پیشنهاد داده بود که کشورش هزینه‌های تأمین تمام نیازهای ساکنان نوار غزه به نفت و سوخت را برعهده بگیرد اما به نظر می‌رسد السیسی به این پیشنهاد تمایلی ندارد.

این در حالیست که منابع الجزایری اعلام کرده‌اند که تبون همچنان امید دارد که دولت مصر با این پیشنهاد موافقت کند چرا که این اقدام الجزایر، هیچ هزینه‌ای برای قاهره نخواهد داشت.

اما منابع آگاه اعلام کرده‌اند که دولت سیسی از پاسخ دادن به این پیشنهاد الجزایر طفره رفته و قصد موافقت با آن را ندارند.

همچنین منابع آگاه در نوار غزه اعلام کرده‌اند که وعده‌های مصری‌ها در خصوص تسهیلات جدید در گذرگاه رفح و اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری بزرگ در مرزهای مشترک، توخالی بوده و هنوز هیچکدام از آنها عملی نشده است.

یک تاجر اهل نوار غزه در گفتگو با رأی الیوم تاکید کرد که از ۱۰ سال قبل تاکنون حرف و حدیث‌هایی از سمت مصر برای ایجاد یک شهر گردشگری گسترده مطرح شده اما هیچ اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است.

منبع: رأی الیوم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.