تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 11:48
کد خبر : 107409

طرح تشدید برخورد با توقف خودرو در پیاده‌رو از امروز۶ آبان کلید خورد

طرح تشدید برخورد با توقف خودرو در پیاده‌رو از امروز۶ آبان کلید خورد

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلف توقف خودرو در پیاده‌رو از امروز۶ آبان خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ امروز شنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۲،سرهنگ احسان مؤمنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی«شهر امن» در استودیو پلیس پایتخت به طرح تشدید برخورد با تخلفات توقف در پیاده‌رو پرداخت و اظهار داشت: طرح تشدید برخورد با تخلف توقف در پیاده‌رو در شهر تهران از امروز آغاز شد.

وی گفت: پلیس پس از اطلاع رسانی‌هایی که از قبل داشت از امروز این طرح را با اعمال قانون خودروهای متخلف و نصب بروشور و هشدار عدم پارک در پیاده رو انجام خواهد داد و در مرحله بعد اگر این تخلف مجدد صورت پذیرد خودرو به پارکینگ منتقل خواهد شد چرا که این موضوع مطالبه شهروندان است و پلیس به جد برخورد با این نوع تخلف را پیگیری می‌کند.

سرهنگ مؤمنی با بیان اینکه تخلفات را می‌توان به۲ دسته تقسیم کرد، تصریح کرد: برخی از وسایل نقلیه در حال حرکت تخلفاتی چون عبور از چراغ قرمز، عبور از محل ممنوع، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و… مرتکب می‌شوند؛ اما دسته دوم، تخلفاتی هستند که وسیله نقلیه پارک و متوقف بوده و این تخلف صورت می‌گیرد که به این دسته موارد، تخلفات ساکن می‌گویند مانند توقف در زیر تابلوها، توقف مقابل شیر آتش نشانی، توقف در حریم تقاطع، توقف در پیاده رو و … .

وی افزود: در برخی از تخلفات، تابلو وجود دارد که این تخلف صورت گرفته است مانند تابلوی توقف ممنوع اما در برخی موارد نیاز به تابلو و علایم نیست مانند توقف دوبله، توقف در پیاده‌روها؛ البته اینطور نیست که بخواهیم در تمامی سطح معابر و راه‌ها تابلو نصب شود و به مردم بگوییم که اصلا توقف نکنید چرا که باید خود رانندگان به قانون احترام بگذارند و آن را رعایت کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برابر ماده ۱۶۳ آیین‌نامه راهنمایی ورانندگی توقف در پیاده‌روها ممنوع است و این موضوع نیازی به نصب تابلو ندارد.

سرهنگ مؤمنی افزود: برخی از تخلفات ساکن باعث بروز تصادفات و حوادث می‌شود مانند توقف در حریم تقاطع‌ها که مستقیما در حوادث و تصادف نقش دارند؛ اگرچه برخی از تخلفات ساکن مستقیما در تصادفات نقش ندارند مانند توقف در زیر تابلوها که باعث کندی حرکت و بی‌نظمی و ترافیک می‌شوند.

وی با طرح این که پرسش که توقف در پیاده‌رو جزء کدام دسته بوده و آیا باعث تصادف و بروز حوادث می‌شود گفت: باید بگوئیم که این نوع تخلف حتماً در بروز تصادفات و حوادث تأثیرگذار است چرا که وقتی عابر پیاده‌ای که باید از داخل پیاده‌رو عبور کند مجبور می‌شود از پیاده رو خارج شده و به سطح سواره رو و خیابان وارد شود جان او به خاطر پارک خودروها در پیاده رو و اشغال سطح آن به خطر می‌افتد.

سرهنگ مؤمنی خاطرنشان ساخت: توقف در سطح پیاده‌رو یک تخلف محرز و بر خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی است.

منبع: فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.