تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 - 5:37
کد خبر : 22974

طرح صیانت از فضای مجازی نباید در تاریک‌خانه بررسی شود/ لزوم خارج شدن این طرح از شمول اصل ۸۵

طرح صیانت از فضای مجازی نباید در تاریک‌خانه بررسی شود/ لزوم خارج شدن این طرح از شمول اصل ۸۵

نماینده مردم تهران در مجلس به بیان توضیحاتی درباره لزوم خارج شدن طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی از شمول اصل ۸۵ قانون اساسی پرداخت.

به گزارش تیتر داغ؛ مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در مخالفت با اصل ۸۵ شدن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: آنچه در اصل ۸۵ پیش بینی شده چه به صراحت و چه بر اساس تفاسیر شورای نگهبان مربوط به موارد ضروری است که اغلب دارای اهمیت لازم برای همفکری، بحث و اظهار نظر نمایندگان در صحن مجلس نمی‌شود. طرح پیشنهاد شده با عنوان حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی از یک سو طرحی ناپخته  و ناقص است و از سوی دیگر زندگی آموزش و اطلاع رسانی و کسب و کار بخش قابل توجهی از ملت ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

توانگر در ادامه بیان کرد: کاربرد تاثیرات گسترده اینترنت را نمی‌تواند با تصمیمات جزئی اتحاذ کرد. عنوان این طرح حمایت از خدمات پایه و کاربردی فضای مجازی است ولی کل ساختار و نظام ارتباطات را در بر گرفته است.

توانگر گفت: این طرح در میان مدت نخبگان را از کشور بیرون می‌کند. این طرح نقض غرض است. مجلس انقلابی با شعار شفافیت آرا رای گرفته و نباید بررسی این طرح را به تاریک خانه بفرستد. با عنایت به اهمیت طرح ساماندهی فضای مجازی و ایرادات مختلف و رای و مشارکت تمام نمایندگان باید از شمول اصل ۸۵ خارج شود و پس از کسب پختگی لازم مورد حمایت تمام نمایندگان قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: شما را به خدا یک بار این طرح را بخوانید. در جلسه  غیر علنی دو هفته پیش دوستان گفتند که منتقدین تحت تاثیر صهیونیست‌ها هستند؛ با اطمینان و از عمق جان می‌گوییم تمام نمایندگان منتقد طرح حاضرند  جان خود را برای مبارزه با رژیم صهیونیستی فدای ملت کنند. موافقان این طرح کسانی هستند که در شکاف دولت و مردم می‌دمند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.