تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 12:34
کد خبر : 113351

طرح لایحه منع خشونت علیه زنان در سیما/ رییس مجلس ما شبیه کسی نیست

طرح لایحه منع خشونت علیه زنان در سیما/ رییس مجلس ما شبیه کسی نیست

کارگردان رئالیتی شو «کتاب قانون» با اشاره به بازی فخرالدین صدیق شریف در این مجموعه بیان کرد، قصد داشتند رییس مجلس این برنامه شبیه کسی نباشد.

به گزارش تیتر داغ؛ سعید ابوطالب کارگردان و طراح برنامه رئالیتی شو «کتاب قانون» درباره این مجموعه که با محور قصه هایی در مجلس شورای اسلامی ساخته می شود  بیان کرد: چند ماه پیش میثم مرادی مدیر شبکه یک از من دعوت کرد تا مجموعه‌ای را درباره مجلس شورای اسلامی بسازیم و اصل ایده و طرح از آقای مرادی و دوستان شبکه یک است. با این حال ایده اولیه یک کار نمایشی بود و من فکر کردم می توان آن را به کار رئالیتی شو تبدیل کرد که هم برای مخاطب جذاب باشد و هم در زمان کم بتوانیم برنامه را تولید کنیم.

وی اضافه کرد: ما برای این مجموعه ۲ بازیگر یعنی فخرالدین صدیق شریف را به عنوان رییس مجلس و یک بازیگر را به عنوان آبدارچی مجلس دعوت کردیم و بقیه که نقش نمایندگان مجلس را دارند افرادی عادی و معمولی هستند. اینها هر یک مشاغل مختلفی در دانشگاه، در خیابان، دادگاه و دیگر حوزه ها و مکان های مختلف دارند. ما با اینها گفت‌وگو کردیم و از آنها پرسیدیم که فکر می کنند، می‌توانند نماینده مجلس باشند؟ یا تمایلی برای نماینده شدن دارند یا خیر؟ و در صورت تمایل فکر می‌کنند مشکل کشور چیست؟ کسانی را که مایل بودند به برنامه دعوت کردیم و ضبط برنامه که لوکیشن آن در مجلس مشروطه است، انجام شد.

ابوطالب درباره روند این مجموعه که علی رغم وجود بازیگر اما رئالیتی شو نامیده می‌شود نیز توضیح داد: این افراد در چند کمیسیون هستند و به برخی از مسایل رای می‌دهند یا برعکس رای نمی‌دهند. برای برخی درخواست تحقیق و تفحص داشته‌اند و یا وزیری را استیضاح کرده‌اند و از این حیث برنامه رئالیتی شو است. امیدوارم این مجموعه جذاب باشد چون برای خودمان خیلی جذاب بود و این آدم هایی که می بینیم دعوا می کنند، با تمام وجود برای آنچه که فکر می کنند درست است، می جنگند.

این کارگردان درباره موضوع این برنامه و خط قرمزی بودن آن عنوان کرد: تا حدودی به خطوط قرمز رسانه نزدیک شده ایم. برخی از موضوعات در اینجا مطرح می شود که شاید کمتر مورد بحث قرار گرفته است یا ما معمولاً بحث هایی را که در کمیسیون های مجلس مطرح می شود نمی بینم ولی اینجا می بینیم. مثلا ۲ نماینده داریم که اعتبارنامه آنها توسط خود نماینده ها تایید نمی شود و همه اینها را اینجا داریم، می بینیم. اینها نماینده نیستند و چون متن ندارند همه دغدغه هایشان را می گویند از آلودگی هوا تا قیمت بنزین، کیفیت خودرو، حتی لایحه ای که در یکی از کمیسیون ها تحت عنوان لایحه منع خشونت علیه زنان مطرح شد.

وی اضافه کرد: مدیران سازمان ملاحظاتی دارند که ما در شبکه نمایش خانگی نداریم اما ساحت تلویزیون با شبکه خانگی فرق دارد با این حال امیدوارم با سعه صدر با آن برخورد شود کما اینکه تا الان این چنین بوده است.

ابوطالب در پایان درباره انتخاب صدیق شریف به عنوان رییس مجلس تصریح کرد: هدف ما این بود که از همه ما به ازاها به دور باشد نه دیالوگ هایش و نه ظاهرش قرار نبود به کسی شبیه باشد بلکه می خواستم کاملاً خودش باشد. او حتی از من متن خواست ولی گفتم متن هایی کلی می دهم اما می خواهم خودت وارد این فضا شوی و فکر کن رییس مجلس هستی.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.