تاریخ انتشار : شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 9:45
کد خبر : 31283

طرح های برگزیدگان رقابت علمی «کنز» معرفی می شوند

طرح های برگزیدگان رقابت علمی «کنز» معرفی می شوند

دومین دوره رقابت علمی کنز از برنامه های جانبی جایزه مصطفی در حاشیه اینوتکس برگزار و طرح های برگزیده معرفی می شوند.

به گزارش تیتر داغ؛ دکتر سعید سهراب پور امروز در نشست خبری دومین دوره رقابت علمی کنز که در محل بنیاد مصطفی (ص) برگزار شد، گفت: رقابت علمی کنز ویژه اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و مخترعان جوان زیر ۴۵ سال جهان اسلام است.

وی افزود: این افراد دستاوردهای علمی و فناوری خود را به دبیرخانه جایزه مصطفی ارسال می‌کنند که بعد از داوری برگزیدگان معرفی شوند.

سهراب پور بیان کرد: درون مایه اصلی رقابت علمی کنز جستجوی بهترین راهکارهای علمی و فناوری به منظور حل مسائلی است که جهان اسلام در آن با مشکل روبروست که می‌توان از طریق تبادل ایده میان نخبگان جوان آنها را برطرف کرد.

رئیس دومین دوره رقابت علمی کنز ادامه داد: نخبگان جهان اسلام که دارای انگیزه و توانایی کافی هستند می‌توانند گامی در جهت این مسائل بردارند و ما از این پتانسیل در قالب رقابت بهره می بریم.

سهراب پور با اشاره به اینکه رقابت کنز یکی از برنامه‌های جانبی جایزه مصطفی (ص) است، افزود: امسال دومین دوره این رقابت در دو بخش آزاد و چالش در ۶ حوزه معدن و صنایع معدنی، اقتصاد بانکداری و تأمین مالی، آب و محیط زیست، سلامت و فناوری پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و حمل و نقل برگزار شده است.

رئیس دومین دوره رقابت علمی کنز با بیان اینکه در این دوره ۶۵۸ اثر از ۲۵ کشور اسلامی ارائه شد گفت: بعد از داوری، ۲۰ اثر از ایران، مالزی و بنگلادش انتخاب شدند.

وی ادامه داد: قرار است در روز اختتامیه این رقابت که در رویداد فناوری و نوآوری اینوتکس برگزار می‌شود ۶ اثر معرفی و تقدیر شوند.

سهراب پور تاکید کرد: در این دوره بخش‌های «حمل و نقل» و «معدن و فناوری‌های معدنی» به مسابقات اضافه شدند؛ همچنین ارائه چالش‌های مؤسسات و شرکت‌ها به صورت پاویون برای نخستین بار در این دوره از رقابت‌ها اجرایی شده است.

رئیس رقابت علمی کنز گفت: در بخش چالش‌ها ۱۳ پاویون ایرانی و غیرایرانی ایجاد شده که ۶۳ چالش را ارائه کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.