تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 12:33
کد خبر : 103701

طرح های جدید بخش تعاون برای اشتغال و رونق کشاورزی

طرح های جدید بخش تعاون برای اشتغال و رونق کشاورزی

در هفته تعاون از محصولات جدید «تعاون»، «رویان» و «مائده» در حوزه تعاون رونمایی شد.

به گزارش تیتر داغ؛ سه طرح رونق تعاون (تعاونی‌های تولیدی، غیرتولیدی و اعضا و مشتریان تعاونی‌ها)، رویان (رونق دهی به محصولات کشاورزی و باغی) و مائده (رفع نیازها افراد حقیقی و طرح‌های اشتغال‌زا) با حضور مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌مناسبت هفته دولت و هفته تعاون در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه رونمایی شد.

مهدی مسکنی درباره طرح رونق تعاون گفت: این طرح با هدف حمایت از گسترش و رونق فعالیت‌های اقتصادی بخش تعاون و تعاونگران از طریق پرداخت تسهیلات اعتباری به جامعه هدف، ارائه شده است

وی افزود: تعاونی‌های تولیدی و غیرتولیدی، اعضا و مشتریان تعاونی‌های مصرفی و تولیدی می‌توانند در قالب طرح رونق تعاون، جهت تأمین مالی نیازهای خود از تسهیلات ارزان‌قیمت بانک توسعه تعاون بهره‌مند شوند. متقاضیان متناسب با گردش مالی نزد بانک توسعه تعاون با ترجیح حساب‌های ارزان‌قیمت می‌توانند در اولویت برخورداری از این تسهیلات قرار گیرند.

گفتنی است، پرداخت این تسهیلات در قالب عقد مرابحه یا فروش اقساطی با دوره بازپرداخت حداکثر ۴۸ ماه با فاصله اقساط ماهانه انجام می‌شود.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ سود تسهیلات برای تعاونی‌های تولیدی ۱۵ تا ۲۰ درصد، تعاونی‌های مصرفی و خدماتی (غیرتولیدی) ۱۸ تا ۲۰ درصد و برای اعضا تعاونی ۲۲ درصد است. مدت زمان بازپرداخت نیز ۱۲ تا ۴۸ ماه در نظر گرفته شده است.

رونق کشاورزی به کمک بخش تعاون

مسکنی درباره طرح رویان اظهار کرد: این طرح با هدف رونق‌دهی به محصولات کشاورزی و باغی، طرح ویژه بانک برای تأمین سرمایه در گردش فعالان کشاورزی است که در قالب تسهیلات مرابحه و مضاربه با بازپرداخت کوتاه‌مدت طی دوره‌های ۳ تا ۹ ماه انجام می‌شود.

لازم به یادآوری است، کشاورزان، باغداران و تمام فعالان مرتبط برای تأمین سرمایه در گردش پس از افتتاح حساب و ایجاد میانگین در مدت زمان معین (حداقل مدت زمان ایجاد میانگین حساب ٣ ماه) می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. امکان دریافت تسهیلات تا ۳ برابر میانگین حساب برای مشتریان به ازای هر ماه سپرده‌گذاری وجود دارد و امکان برقراری نرخ سود کمتر از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به میزان ۱۹ تا ۲۳ درصد فراهم است و بازپرداخت به‌صورت اقساطی یا یکجا امکان‌پذیر است.

طرحی با هدف اشتغالزایی

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این مراسم با اشاره به طرح مائده عنوان کرد: بانک توسعه تعاون با هدف توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و رفع نیازهای ضروری مشتریان حقیقی و اعضای شرکت‌های تعاونی و همچنین کمک به اقشار آسیب‌پذیر و اجرای طرح‌های اشتغال پایدار، تسهیلات قرض‌الحسنه مائده را پرداخت می‌کند

وی گفت: مشتریان با افتتاح سپرده قرض‌الحسنه و ایجاد گردش حساب لازم امکان دریافت این تسهیلات را با نرخ کارمزد صفر تا ۴ درصد و مدت بازپرداخت ۱۰ تا ۴۸ ماه به‌صورت اقساطی یا یکجا خواهند داشت.

همچنین امکان انتقال میانگین برای بستگان درجه یک (همسر، فرزند، پدر، مادر، برادر و خواهر) صاحب حساب حقیقی در این طرح وجود دارد. از سوی دیگر قابلیت استفاده توسط سازمان‌ها و ادارات به‌منظور انتقال حساب پس‌انداز کارکنان فراهم شده و شرکت‌های تعاونی می‌توانند نسبت به معرفی اعضا جهت دریافت وام قرض‌الحسنه مطابق شرایط طرح و بر اساس امتیاز ایجادی از گردش مالی شرکت اقدام کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.