تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 2:25
کد خبر : 113559

ظروف سرامیکی بهترند یا ظرف های چوبی؟

ظروف سرامیکی بهترند یا ظرف های چوبی؟

امروزه، ظرف ها تنوع زیادی پیدا کرده اند و شاید همین موضوع، انتخاب یک ظرف مناسب را به کار سختی تبدیل کرده باشد. برای آنکه بدانید از بین ظرف های سرامیکی و چوبی، کدام یک بهترند ما در این مقاله می خواهیم به بررسی تفاوت هایی بپردازیم که بین آنها وجود دارد؛ پس با ما

امروزه، ظرف ها تنوع زیادی پیدا کرده اند و شاید همین موضوع، انتخاب یک ظرف مناسب را به کار سختی تبدیل کرده باشد. برای آنکه بدانید از بین ظرف های سرامیکی و چوبی، کدام یک بهترند ما در این مقاله می خواهیم به بررسی تفاوت هایی بپردازیم که بین آنها وجود دارد؛ پس با ما همراه باشید.

۱-لب پَر شدن

یکی از تفاوت هایی که بین ظرف های سرامیکی و چوبی وجود دارد، لب پر شدن است. ظرف های چوبی لب پر نمی شوند اما اگر لبه ظرف های سرامیکی به جایی برخورد کنند، لب پر شده و ظرف، زیبایی خود را از دست می دهد.

۲- تحمل به دما

از دیگر تفاوت هایی که بین ظرف های سرامیکی و چوبی وجود دارد، تحمل آنها به حرارت است. ظرف های سرامیکی یکی از بهترین ظرف ها برای تحمل حرارت بالا به شمار می روند. آنها می توانند دماهای بالا را تحمل کنند بدون آنکه آسیب ببینند و یا بشکنند. تحمل به دمای بالای در ظرف های چوبی به چشم نمی خورد و برخی ها پیشنهاد می کنند که حتی در ظرف های چوبی، غذای داغ نیز ریخته نشود.

ظروف سرامیکی بهترند یا ظرف های چوبی؟

۳- تنوع در رنگ

از دیگر تفاوت هایی که بین ظرف های چوبی و سرامیکی به چشم می خورد، تنوع در رنگ است. بعد از آنکه ظرف های سرامیکی را آماده کردند، آنها را رنگ آمیزی می کنند. به دلیل رنگ پذیری خوبی که این ظرف ها دارند تنوع قابل توجهی را می توان از این نوع ظرف در بازار مشاهده کرد. این موضوع در حالی است که ظرف های چوبی، از نظر رنگ تنوع بالایی ندارند و معمولا آنها به رنگ چوب در بازار موجود هستند. تنها چیزی که باعث ایجاد تنوع در ظرف های چوبی می شود نقش و نگارهایی است که تولیدکنندگان روی این ظرف ها ایجاد می کنند. برای دیدن انواع ظروف و لوازم خانه و آشپزخانه میتوانید از وبسایت بابا عمده دیدن کنید.

۴-ماندگاری

تفاوت دیگری که بین ظرف های سرامیکی و چوبی به چشم می خورد تفاوت در ماندگاری این دو نوع ظرف است. ظرف های چوبی یکی از مقاوم ترین و ماندگارترین ظرف ها به شمار می روند و یک خانم خانه دار تا زمانی که از آن خسته نشود می تواند از ظرف های چوبی اش استفاده کند. ظرف های سرامیکی، مقاومت بالایی ندارند و در صورتی که روی زمین بیفتند دچار شکستگی شده و معمولا، دیگر قابل استفاده هم نیستند. اگر ظرف سرامیکی که خریده اید دوست دارید، بهتر است در نگهداری از آن خیلی دقت کنید.

ظروف سرامیکی بهترند یا ظرف های چوبی؟

۵- قیمت

ظرف های چوبی به دلیل ماندگاری بالایی دارند نسبت به ظرف های سرامیکی با قیمت بالاتری به فروش می روند. اگر نمی خواهید هزینه زیادی از بابت خرید ظرف پرداخت کنید بهتر است دور ظرف های چوبی را خط بکشید و به سراغ ظروف سرامیکی بروید. البته اگر مغازه داران بتوانند بصورت مستقیم خرید خود را از تولیدی ظروف چوبی در تهران انجام دهند شاید بتوانند با قیمت مناسب تری این محصولات را به دست مصرف کنندگان برسانند.

۶- تمیز کردن

اگر نمی خواهید وقت زیادی برای تمیز کردن ظرف در نظر بگیرید بهتر است به سراغ خرید ظرف های سرامیکی بروید؛ زیرا آنها سطح صیقلی دارند و خیلی سریع تمیز می شوند. ظرف های چوبی منافذی دارند که ممکن است غذا در آنها جمع شده و لک ایجاد شود. این مساله از نظر بهداشتی نیز با اما و اگر هایی همراه بوده و به همین دلیل پیشنهاد می کنند که در ظرف های چوبی غذای گرم ریخته نشود.

پس از بررسی این چند مورد یافتیم که هر کدام از این جنس های پرطرفدار مزیت ها و معایب خودشان را دارند. هر فرد بسته به نیاز و سلیقه دست به انتخاب ظروف سرامیکی یا چوبی میزند. به عنوان مثال در ظروف نمک پاش صالح آباد شما انواع ظروف چوبی و سرامیکی را مشاهده میکنید، انتخاب شما برای نمک پایش کدام جنس است؟ چه فاکتورهایی برای خرید دارید؟ البته این تنها یک مثال است برای آنکه بتوانید به درستی در موارد مختلف مزیت و معایب ها را به درستی بسنجید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.