تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 8:35
کد خبر : 99477

عبور ۱۰ جنگنده‌ چینی از تنگه تایوان؛ پدافند هوایی جزیره فعال شد

عبور ۱۰ جنگنده‌ چینی از تنگه تایوان؛ پدافند هوایی جزیره فعال شد

وزارت دفاع جزیره تایوان مدعی شد که ۱۰ جنگنده چینی را در منطقه میانی و حساس تنگه تایوان شناسایی کرده و سامانه پدافند هوایی این جزیره فعال شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ وزارت دفاع جزیره خودمختار تایوان با اشاره به گشت‌زنی رزمی چهار ناو چینی، از شناسایی ۱۰ فروند جنگنده متعلق به پکن در خط میانی حساس تنگه تایوان خبر داد.

این دومین با در کمتر از یک هفته است که تایوان از تجدید فعالیت نظامی چین در این تنگه خبر می‌دهد. تایوان پنجشنبه هفته گذشته مدعی شد که ۳۷ جنگنده نظامی چینی در منطقه پدافند هوایی این جزیره به پرواز درآمده‌اند.

چین که جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، در طول سه سال اخیر به دفعات نیروی هوایی خود را در آسمان پیرامون این جزیره به پرواز درآورده البته وارد حریم هوایی تایوان نشده است.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای کوتاه نوشت که سامانه پدافند هوایی این جزیره تا ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه، ۲۴ فروند جنگنده نیروی هوایی چین شامل جی -۱۰، جی -۱۱، جی -۱۶ و سوخ و۳۰ و همچنین بمب‌افکن اچ -۶ را شناسایی کرده است.

در این بیانیه به طور دقیق از مسیر پرواز این جنگنده‌ها حرفی به میان نیامده اما گفته شده که ۱۰ فروند از این جنگنده‌ها از خط میانی تنگه تایوان که دو طرف را از یکدیگر جدا کرده و پیش از این مرز غیررسمی محسوب می‌شد، عبور کرده‌اند. با این حال، چین اعلام کرده که متوجه عبور از این خط نشده و علاوه بر این، از پارسال همواره به دفعات از این منطقه عبور کرده است.

وزارت دفاع تایوان همچنین مدعی شد که چهار ناو چینی نیز در جریان گشت مشترک رزمی مشارکت داشته‌اند. تایوان جنگنده‌ها و ناوهای خود را به منطقه اعزام و سامانه موشکی مبتنی بر زمین را نیز به حالت آماده‌باش درآورده است.

چین در ماه آوریل پس از سفر تسای اینگ‌ون، رئیس جزیره تایوان به آمریکا و دیدار با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور، رزمایش بزرگی را حوالی این جزیره برگزار کرد. پکن سفر مقامات تایوان به کشورهای خارجی و بالعکس را تحریک‌آمیز و نقض اصل «چین واحد» می‌داند.

منبع: رویترز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.