تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1400 - 11:14
کد خبر : 29355

عدالت و جوانگرایی

عدالت و جوانگرایی

بالاترین هدف دیوان منطق و وجدان بیدار است که رجحان بلا مرجع را به چالش کشیده تا کماکان زندگی برای فرو دستان زیبا بماند.

 

به گزارش تیتر داغ؛ مسعود فاطمی فعال صنفی پرستاری نوشت:  عدالت واژه ای است پر معنا که قدمت آن از شروع تاریخ تا به امروز بوده و تا پایان آن ادامه خواهد داشت. عدالت درست نقطه مقابل بیداد است. آنجا که ابر سیه سراسر اندیشه را فرا گرفته و جور زمانه بر توان نیک اندیشان غلبه کرده، نور روشن عدالت دریچه ای است به دنیای امید که همگی محو رخ پر جمالش شده تا این‌که حق مظلوم از ظالم ستانده شود .

عدالت، بالاترین هدف دیوان منطق و وجدان بیدار است که رجحان بلا مرجع را به چالش کشیده تا کماکان زندگی برای فرو دستان زیبا بماند. اما عدالت با جوانگرایی حاصل می‌شود؟ یا محافظ کاری پیران راه رسیدن به عدالت خواهد بود؟ بدون شک برقراری عدالت، نیاز به شجاعت و نگاه عدالت گستر دارد. عدالت بدون درگیری با کسانی که منافع آن ها در بی عدالتی است رخ نخواهد داد. تا بوده، تعارض منافع چشمان گروه های مختلف را بر ترسیم عدالت بسته است.

انصاف و عدل، جنبه های فراوانی دارد که نترسیدن از جایگاه خود و نداشتن تعارض منافع، در اجرای آن بسیار حیاتی است. جوان، نه از سر ندانستن، بلکه به خاطر آرمان های ذهنی اش و انرژی بسیارش و بلکه به خاطر عدم دلبستگی اش به ظواهر دنیایی و نداشتن و یا کمرنگ بودن نگاه منفعت محور ، گزینه ای است مناسب برای احیای قسط و عدل. یکی از عللی که با جوانگرایی مخالفت می‌شود، همین است.

جوان باید میدان دار این مهم باشد، باید جلودار و محوریت این مهم باشد. گرچه پیرامون این موضوع، نکات بسیاری نیز توسط رهبر معظم انقلاب گفته شده که می‌توان سر لوحه کار قرار داد. جوانگرایی نه به معنای بی تجربگی، بلکه عینیتی است سرشار از ایده، شجاعت و انرژی بی پایان که در راستای تحقق عدالت به کار گرفته خواهد شد . باید کوشید تا مسند تحقق عدالت به دست جوانان افتد. “…

مسعود فاطمی _ پرستار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.