تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 7:14
کد خبر : 96522

عدم توجه به جلو در ایام نوروز رتبه اول علل تصادفات پایتخت

عدم توجه به جلو در ایام نوروز رتبه اول علل تصادفات پایتخت

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه۵۰ درصد از تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو از سوی رانندگان روی داده است، گفت: در تصادفات تهران موتورسیکلت‌ها بازهم اول شدند.

به گزارش تیتر داغ؛ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و در مدتی که از ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ سپری شد مشخص گردید که ۵۰ درصد از تصادفات شهر تهران در این ایام به دلیل عدم توجه به جلو از سوی رانندگان روی داده است.

وی افزود: همچنین رتبه بعدی علت تامه تصادفات به عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیرهای ناگهانی باز می‌گردد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص کاربران ترافیکی که سهم تقصیر در تصادفات داشته اند، اذعان داشت: در این آمار ۲۲ درصد رانندگان خودروها، ۵۱ درصد راکبین موتورسیکلت و ۲۷ درصد باقی مانده مربوط به عابرین پیاده بوده است که در تصادفات سهم تقصیر داشته اند.

وی به ماده ۱۸۰ آئین نامه راهنمایی و رانندگی اشاره‌ای داشت و به رانندگان توصیه کرد: این ماده صراحتاً اعلام می‌دارد که رانندگان در هر شرایطی باید به جلو توجه کافی و لازم را داشته باشند و از انجام کارهایی مانند خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت کردن با دیگر سرنشینان و دیگر مواردی که موجب حواس پرتی و عدم تمرکز راننده نسبت به جلو می‌گردد می‌بایست خودداری کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.