تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 11:45
کد خبر : 105750

«حسین العزی» مطرح کرد؛

عربستان در مسیر صلح گام بردارد/ لزوم اعتمادسازی در قبال صنعاء

عربستان در مسیر صلح گام بردارد/ لزوم اعتمادسازی در قبال صنعاء

معاون وزیر خارجه دولت پیشبرد امور یمن بر ضرورت اتخاذ گام‌های اعتمادساز از سوی عربستان برای حل بحران یمن تاکید کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت پیشبرد امور یمن تاکید کرد که عربستان باید به سمت صلح قدم برداشته و حرکت کند. این کشور باید اقدامات عملی برای اعتمادسازی در قبال صنعاء انجام دهد.

وی در ادامه افزود: ائتلاف سعودی نباید به سخنان جریان‌های مانع تراش در مسیر صلح و در رأس آنها جامعه بین الملل گوش فرا دهد.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن چند روز قبل در سخنانی لزوم کنارگذاشتن راهبردهای ستیزه‌جویانه از سوی دشمنان یمن و ورود آنان به فضای صلح و گفتگویی که به راه‌حل‌های عادلانه بیانجامد را مورد تاکید قرار داد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به این راه‌حل‌های عادلانه گفت: این راه‌حل‌های عادلانه باید به تمامی حقوق ما احترام بگذارد و به رهایی از همه عوامل نفرت‌پراکنی میان مردم یمن و امت اسلام بیانجامد. همانطور که خودمان را به داشتن حسن نیت، انجام کارهای نیک و موضع‌گیری‌های پسندیده فرامی‌خوانم، دشمنان داخلی و تمامی کشورهای همسایه را نیز به همین امور دعوت می‌کنم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به لزوم پایان فوری محاصره یمن اعلام کرد: محاصره یمن باید فوراً پایان پیدا کند و به سرعت وارد فضای اعتمادسازی در زمینه‌های بشردوستانه و اقتصادی بشویم.

لازم به ذکر است که طی هفته‌های گذشته یک هیأت سعودی به ریاست «محمد آل جابر» سفیر عربستان در یمن گفتگوهای مثبتی با هیأت صنعا به ریاست «محمد عبدالسلام» (مذاکره کننده ارشد دولت پیشبرد امور یمن) در شهر ریاض داشته است، رایزنی‌هایی که با میانجی‌گری طرف عمانی انجام شده است.

وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با نشست‌های تعیین نقشه راه برای حل بحران یمن که میان مقامات این کشور و هیأتی از صنعا برگزار شده ضمن ابراز خرسندی از نتایج این گفتگوها، عنوان کرد که در جریان رایزنی‌ها ایده‌ها و گزینه‌های متعددی مطرح شد و دو طرف درباره راه‌های حل بحران یمن از طریق راهکارهایی که مورد تأیید همه طرف‌ها باشد، تبادل نظر کردند.

در این بیانیه ابراز امیدواری شده که این گفتگوها به جنگ و بحران هشت سال اخیر در یمن پایان دهد و مسیر را برای برقراری صلح و آشتی در این کشور هموار سازد.

منبع: المیادین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.