تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1399 - 16:40
کد خبر : 14085

عرضه مرغ سبز بهانه‌ای برای گرانفروشی

عرضه مرغ سبز بهانه‌ای برای گرانفروشی

نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت: متوسط نرخ مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۴ هزار و ۵۰۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

به گزارش تیتر داغ؛ حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۴ هزار و ۵۰۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

وی عرضه با نرخ‌های بالاتر را گرانفروشی دانست و افزود: در حال حاضر مرغ در برخی مغازه‌ها به دلیل سودجویی مغازه داران با عناوین ‌مختلفی همچون مرغ سبز و قطعه بندی با نرخ‌های متفاوتی عرضه می‌شود که دستگاه‌های نظارتی بر این امر باید نظارت کنند.

اسداله نژاد قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تغییر محسوسی نداشته است، بیان کرد: اگر وعده مسئولان در خصوص تامین نهاده‌ها محقق شود، پیش بینی می‌شود که قیمت تمام شده تولید و در نهایت نرخ نهایی مرغ در بازار کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کمبودی در عرضه مرغ نداریم، افزود: با توجه به آنکه مرغداران به سبب نوسان نرخ نهاده‌های دامی جرات جوجه ریزی ندارند و واحد‌های مرغ مادر به سبب جلوگیری از زیان، جوجه ریزی را حذف کردند، این احتمال وجود دارد که با چالش تامین مرغ برای مقطعی در بازار مواجه ‌شویم که خوشبختانه نگرانی در این زمینه وجود ندارد چرا که ذخایر پشتیبانی امور دام‌مناسب است.

اسداله نژاد ادامه داد: با وجود افزایش قیمت تولید دان آماده، مرغداران همچنان منتظر قیمت مصوب جدید مرغ هستند که امیدواریم با تعیین قیمت جدید و تخصیص سهمیه نهاده به واحد‌های تولیدی، روند بازار به تدریج بهتر شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: اتخاذ سیاست گذاری نادرست مسئولان منجر به ایجاد بحران در بازار مرغ خواهد شد.

اسداله نژاد از افزایش قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تومان بوده که نسبت به روز‌های اخیر در بازار افزایش یافته است، اما همچنان با نرخ مصوب فاصله دارد.

این مقام مسئول در پایان درباره آینده بازار مرغ تصریح کرد: دولت با اتخاذ برخی تدابیر باید مرغداران را به سمت جوجه ریزی سوق دهد، در غیر این صورت با چالش کمبود مرغ در سطح کشور روبرو خواهیم شد.

منبع :جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.