تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 9:37
کد خبر : 111552

علت ناترازی در بنزین وتشدید واردات مصرف بالای خودروها است

علت ناترازی در بنزین وتشدید واردات مصرف بالای خودروها است

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره معضل ناترازی بنزین در کشور پرداخت و راه کاررهایی از این وضعیت را انجام بسته‌ای از اقدامات معرفی کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی درباره علت ناترازی بنزین در کشور و راه کار رهایی از این وضعیت و جلوگیری از واردات بنزین گفت: یکی از بحث‌هایی که جدی است مصرف بالای بنزین در خودروهای داخلی است. منشأ آلایندگی شهرهای بزرگ هم به خاطر مصرف سوخت بالا و سوخت ناقص در خودروها است.

جوکار در ادامه بیان کرد: متأسفانه خودروهای ما استاندارد نیستند و در کشورهای پیشرفته مصرف بنزین در خودروها به ۳ و نیم تا ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است ولی در کشور ما هنوز بالای ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف داریم.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: خودروسازان باید به استاندارد تولید در تولیدات خود توجه کنند و کیفیت بنزین تولیدی هم در کشور بالا برود. از سوی دیگر مصرف بالای خودرو و کمبود سوخت مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس ادامه داد: آلایندگی که این خودروها در پی دارد شرایط سختی را بر مردم تحمیل کرده است. مشکل دیگری که به افزایش مصرف این فرآورده سوختی منجر شده است این است که ۸ قیمت بنزین در کشور ما از آب هم ارزان‌تر است. ما به دنبال این نیستیم که کاهش مصرف سوخت را در خودروها داشته باشیم و به دنبال کیفی سازی تولیدات نیستیم.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: از سوی دیگر جز کشورهایی هستیم که بالاترین مصرف بنزنی را داریم و از نظر بهره وری در حوزه سوخت کمترین هستیم. اگر مجلس تدبیری کند که برای سال ۱۴۰۳ برای هر نفر کارت سوخت و سهمیه سوخت در نظر گرفته شود هم به عدالت نزدیک تر است و از این یارانه‌ای که برای سوخت می‌دهیم تمام مردم برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه بیان کرد: چاره‌ای نداریم که به سمت تولید خودروهای هیبریدی و برقی حرکت کنیم. در حوزه حمل و نقل عمومی اگر به سمت خودروهای برقی برویم خیلی مصرف کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر باید اقدام به واردات خودروهای بهینه و با استاندارد بالا از سایر کشورها بکنیم.

جوکار در ادامه بیان کرد: خودروهای دو گانه سوز هم باید توسعه پیدا کنند و جایگاه‌های سوخت سی ان جی را توسعه دهیم و خودروها سازان به سمت تولید خودروهای دو گانه سوز هم برود اقدامی که متأسفانه در سال‌های گذشته متوقف شده و به دلیل قیمت ارزان بنزین مردم رقبتی به استفاده از این نوع خودورها ندارند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.