تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 10:44
کد خبر : 102609

رسانه‌های عربی زبان:

عملیات یک فلسطینی درقلب تل‌آویو شکست امنیتی بزرگ برای اسرائیل است

عملیات یک فلسطینی درقلب تل‌آویو شکست امنیتی بزرگ برای اسرائیل است

رسانه‌های عبری زبان عملیات جسورانه یک فلسطینی در قلب تل آویو را نشانه شکست امنیتی بزرگ نهادهای نظامی رژیم صهیونیستی توصیف کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی با ارائه گزارشی در خصوص عملیات شهادت طلبانه صورت گرفته در مرکز تل آویو تاکید کرد که تمام مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی باید در خصوص اینکه یک فلسطینی چگونه خود را از قلب اردوگاه جنین به قلب تل آویو رسانده و عملیات انجام داده توضیح دهند.

در این گزارش آمده است: آنچه که شاهد آن بودیم یک شکست امنیتی بزرگ برای نهادهای امنیتی اسرائیل به شمار می‌رود. این در حالیست که عامل این عملیات تحت پیگرد نیروهای ارتش اسرائیل بوده و در اردوگاه جنین پنهان شده بود.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: ارتش اسرائیل نتوانست طی مدت شش ماه این فلسطینی را پیدا و بازداشت کند.

خبرنگار روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز گزارش داد: عامل عملیات تل آویو به نام کامل ابوبکر توانست در ارتش و شاباک شکاف ایجاد کند چرا که عاملان عملیات‌های گذشته هیچ کدام سابقه امنیتی نداشته اند ولی کامل ابوبکر از سوی نیروهای امنیتی اسرائیل تحت پیگرد قرار داشت و با وجود سو سابقه امنیتی توانست این عملیات را انجام دهد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: حمله صورت گرفته در مرکز تل آویو برای نیروهای پلیس و شاباک غافلگیرانه بود به ویژه آنکه این حمله در روز شنبه زمان فعالیت‌های شهرک نشینان صورت گرفته است.

یک نیروی امنیتی رژیم صهیونیستی در تل آویو پس از زخمی شدن در جریان تیراندازی در مرکز این شهر از پا درآمد. صهیونیست کشته شده با نام «چن امیر»، ۴۲ ساله و نگهبان امنیتی شهرداری معرفی شده است.

بیمارستان ایچیلوف در مرکز تل آویو با تأیید کشته شدن این افسر نگهبان اعلام کرد که او پس از زخمی شدن جان خود را از دست داد.

پیشتر منابع عبری زبان وقوع عملیات تیراندازی در مرکز شهر تل آویو را تأیید کرده بودند. بر اساس اعلام منابع میدانی در این تیراندازی ۳ شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شده بودند که اکنون یکی از آن‌ها کشته شده است. این تیراندازی در منطقه «نحلا بنیامین» در مرکز شهر تل آویو انجام شده و حال برخی از مجروحان وخیم است.

ویدئویی که رسانه‌های عبری زبان از شلیک به سمت عامل تیراندازی در شهر تل آویو منتشر کردند، حکایت از آن دارد که احتمالاً عامل این عملیات مقاومتی نیز به شهادت رسیده است.

پایگاه خبری عبری زبان «مکور ریشون» اعلام کرد که عملیات تیراندازی در تل آویو با یک قبضه کلت کمری انجام شده است.

برخی منابع اعلام کردند که مجری عملیات تیراندازی در تل آویو یک جوان فلسطینی ۱۹ ساله بوده است.

همچنین در پی عملیات تیراندازی در تل آویو، ارتش رژیم صهیونیستی از ترس نفوذ مبارزان فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸، سطح آماده‌باش نیروهای خود در ایست بازرسی‌های کرانه باختری را بالا برد.

منبع: فلسطین الیوم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.