تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 - 7:05
کد خبر : 23304

غارت جنگل از ادعا تا واقعیت/ منابع طبیعی تکذیب کرد

غارت جنگل از ادعا تا واقعیت/ منابع طبیعی تکذیب کرد

طی روز‌های اخیر فیلمی با موضوع غارت جنگل در فضای مجازی دست به دست می‌شود، اما منابع طبیعی مازندران با رد این مسئله معتقد است محموله‌های چوبی، مربوط به زراعت چوب است.

به گزارش تیتر داغ؛ ویدئویی از غارت جنگل و حمل محموله چوب آلات قطع شده جنگلی، صف‌های کیلومتری کامیون‌ها برای انتقال چوب به کارخانه‌ای در نشتارود مازندران، طی روز‌های اخیر دست به دست و بازنشر می‌شود.

در این ویدئو، راوی که یک فرد غیربومی است با اشاره به صف‌های کیلومتری از کامیون‌هایی حامل چوب آلات جنگلی، از آن به عنوان غارت جنگل‌های شمال یاد و عنوان می‌کند این محموله‌ها در انتقال چوب به کارخانه‌ای در نشتارود مازندران هستند.

عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی مازندران – نوشهر در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه طرح تنفس جنگل از سال ۱۳۹۵ اجرا شده است، افزود: از آن به بعد بهره برداری از جنگل‌های شمال ممنوع شد.

وی با اظهار اینکه از آغاز طرح تنفس تاکنون، حتی درختان شکسته و افتاده نیز از جنگل خارج نشده است، افزود: تمامی پروانه‌های قطع‌های دستی نیز همزمان با اجرای طرح تنفس جنگل جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: محموله‌های چوبی مورد اشاره در ویدئوی مربوط، طبق مستندات موجود شامل مجوز‌های حمل و بارگیری مربوط به محموله‌های چوبی خارج از استان‌های شمالی و از مزارع شخصی و یا زراعت چوب تهیه شده است.

سنگاری با اظهار اینکه محموله‌های چوبی از گونه‌های صنوبر، توت، پالونیا، بید، آلوچه و … است، افزود: چوبی که منشأ جنگلی داشته باشد قاچاق است و یگان حفاظت با آن برخورد می‌کند، زیرا بازرسی‌های متعدد با مشارکت دستگاه‌های اجرایی کشور برپا شده است.

وی ادامه داد: انتشار این ویدئو با اهداف مغرضانه و از پیش تعیین شده برای از بین بردن اعتماد عمومی جامعه و دستگاه‌های مسئول تهیه شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.