تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1400 - 12:39
کد خبر : 22160

غذاهای فرآوری شده به بروز بیماری التهاب روده منجر می شوند

غذاهای فرآوری شده به بروز بیماری التهاب روده منجر می شوند

تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن مقادیر زیاد میان وعده و غذاهای فوق العاده فرآوری شده می تواند خطر ابتلا به بیماری التهاب روده را افزایش دهد.

به گزارش تیتر داغ؛ غذاهای فوق العاده فرآوری شده شامل مواد غذایی پخته شده بسته بندی شده، نوشیدنی‌های گازدار، غلات شیرین، وعده‌های غذایی آماده با مواد افزودنی غذایی و مواد گوشتی و ماهی فرآوری شده است.

این محصولات اغلب حاوی مقادیر زیادی قند، چربی و نمک افزودنی هستند، اما میزان ویتامین و فیبر آن کم است.

محققان معتقدند که رژیم غذایی در بروز بیماری التهاب روده نقش دارد، اما اطلاعات محدودی در مورد ارتباط بین مصرف مواد غذایی فوق العاده فرآوری شده و این بیماری که شامل بیماری کرون و کولیت روده است، وجود دارد.

محققان دانشگاه مک مستر کانادا داده‌های بیش از ۱۱۶ هزار بزرگسال ۳۵ تا ۷۰ ساله را که در ۲۱ کشور کم درآمد، متوسط و پردرآمد زندگی می‌کردند، تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ ثبت نام شدند و حداقل هر سه سال مورد ارزیابی قرار گرفتند. طی پیگیری متوسط ۱۰ ساله، ۴۶۷ شرکت کننده مبتلا به بیماری التهاب روده تشخیص داده شدند.

پس از در نظر گرفتن سایر فاکتورها، محققان نتیجه گرفتند که مصرف مقادیر بیشتر غذای فرآوری شده با خطر بالاتر التهاب روده همراه است.

در مقایسه با افرادی که کمتر از یک وعده غذای فوق العاده فرآوری شده در روز مصرف می‌کردند، خطر ابتلاء به بیماری التهاب روده در بین کسانی که روزانه ۵ وعده یا بیشتر مصرف می‌کردند ۸۲٪ و در بین کسانی که روزانه یک یا چهار وعده مصرف می‌کنند ۶۷٪ بیشتر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.