تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 11:35
کد خبر : 112743

جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا - قطر

غلامی: توانایی قهرمان شدن داریم/ نباید تیمی را دست کم گرفت

غلامی: توانایی قهرمان شدن داریم/ نباید تیمی را دست کم گرفت

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال با بیان اینکه بازیکنان خوبی در ترکیب ایران قرار دارند، گفت: ما اگر بتوانیم اشتباهات در خط دفاعی را کنترل کنیم کار سختی برای قهرمانی نخواهیم داشت.

به گزارش تیتر داغ؛ تیم ملی فوتبال ایران که توانست در دور اول جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تیم ملی فلسطین را با نتیجه ۴ بر یک شکست دهد، شامگاه جمعه ۲۹ دی و در دومین بازی خود رو در روی تیم ملی هنگ کنگ قرار خواهد گرفت.

ایران یکی از شانس‌های اصلی صعود به مرحله حذفی در گروه C محسوب می‌شود و دور اول را هم به دلیل تفاضل گل بهتر نسب به تیم امارات به عنوان صدرنشین به پایان رساند.

محمد غلامی بازیکن اسبق تیم ملی در رابطه با عملکرد ملی پوشان ایران در دیدارهای اخیر اظهار داشت: ترکیب تیم ملی را بازیکنان جوان و با انگیزه تشکیل داده‌اند و خیلی از آنها لژیونر هستند و در سطح بالای فوتبال اروپا بازی می‌کنند که این نقطه عطف تیم ملی به حساب می‌آید.

او ادامه داد: ما در اکثر بازی‌ها توانسته‌ایم پیروز شویم و پس از حضور امیر قلعه نویی هم این روند ادامه پیدا کرد. پیروزی در هر بازی باعث خواهد شد تا بازیکنان با روحیه بهتر پا به دیدار بعدی بگذارند و از لحاظ روحی و روانی کمک بزرگی به آنها خواهد کرد. پیروزی در بازی با فلسطین هم باعث خواهد شد تا بازیکنان روحیه بیشتری داشته باشند و در دو بازی باقی مانده از مرحله گروهی هم پرقدرت بتوانیم حریفان را شکست دهیم.

غلامی خاطر نشان کرد: مسأله‌ای که باید به آن اشاره کنم این است که نباید هیچ دیداری را آسان دانست. نمونه بارز آن را در دیدار ویتنام و ژاپن مشاهده کردیم که برخلاف تصور خیلی‌ها ویتنام توانست دو بار دروازه ژاپن را باز کند. تیم‌هایی که در سال‌های گذشته حرفی برای گفتن نداشتند با برنامه ریزی اصولی به جایگاهی رسیده‌اند که در مقابل قدرت‌های بزرگ فوتبال آسیا مانند ژاپن، کره جنوبی، ایران و…. عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهند. پس از الان هم نمی‌توان گفت که در برابر هنگ کنگ کار راحتی در پیش داریم.

کارشناس فوتبال افزود: در خط دفاع ضعف‌هایی داریم که اعضای کادرفنی باید آنها را رفع کنند تا در بازی‌های دیگر به مشکل نخوریم. فلسطین با تک حمله‌ای ای که در نیمه اول روی دروازه ایران ایجاد کرد توانست گلزنی کند که این موضوع بسیار برای تیم ملی خطرناک است چون در مرحله‌های بعدی قطعاً با تیم‌های قوی‌تری رو به رو می‌شویم که اگر با این ضعف در خط دفاع مواجه باشیم به مشکل خواهیم خورد.

غلامی در خصوص شانس ایران برای قهرمانی در این مسابقات گفت: خدا را شکر بازیکنان بسیار خوبی در هر پست داریم که هر کدامشان در تیم‌های داخلی و اروپایی از مهره‌های اصلی به شمار می‌روند و اگر کمی دقت کنیم خیلی راحت می‌توانیم تا مرحله نیمه نهایی و فینال صعود کنیم و امیدوارم بتوانیم پس از سال‌ها طلسم قهرمان نشدن در آسیا را بشکنیم تا ایران بار دیگر بر بام آسیا قرار گیرد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.