تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 5:38
کد خبر : 94632

غنی سازی محصولات غذایی بسته بندی با پروبیوتیک

غنی سازی محصولات غذایی بسته بندی با پروبیوتیک

عضو هیئت مدیره انجمن انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند ایران گفت: در بحث پروبیوتیک ها، تاکید بر ماهیت زنده میکروارگانیسم ها است.

به گزارش تیتر داغ؛  عباسعلی مطلبی، در پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند، افزود: پروبیوتیک یک واژه یونانی به معنای (برای زندگی) است زیرا این تعریف بر این مبنا است که پروبیوتیک ها، مکمل‌های غذایی میکروبی هستند که از تعادل بهبودی میکروبی روده بر روی میزبان اثرات سودمندی دارند.

وی ادامه داد: در بحث پروبیوتیک ها، تاکید بر ماهیت زنده میکروارگانیسم‌ها است. برخی از میکروارگانیسم‌ها به مصرف انسان می رسند و برخی دیگر دام. این میکروارگانیسم‌ها از طریق بهبودی ویژگی میکروفلور در دستگاه گوارش تأثیرات سودمندی را به همراه دارند.

مطلبی گفت: مقوله‌ای که در زمینه محصولات پروبیوتیک بسیار مطرح است، کاربرد آنها در حوزه دامپروری، آبزیان با هدف ارتقا سطح ایمنی موجودات زنده و مقاومت در برابر انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها است.

عضو هیئت مدیره انجمن انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند ایران افزود: هدف دیگر نیز این است که محصولات دام و طیور و آبزیان به صورت غنی شده مورد استفاده انسان‌ها قرار بگیرد، بدین صورت جهت مصرف محصولات بسته بندی شده پروبیوتیک به شیر و…، افزوده شده و افراد جامعه از فواید آن بهره مند شوند.

وی گفت: محصولات پروبیوتیک ها از دهه‌های گذشته مورد استفاده انسان‌ها بوده اما با گذشت زمان و پیشرفت علم این موضوع مطرح شده که این میکروارگانیسم های زنده در هر محیط و اکوسیستم تحت تأثیر عوامل محیطی قرار گرفته و خواص جداگانه ای برحسب فصول و شرایط زیست بوم و…، دارند که نیاز به بررسی و تبادل دانش است.

مطلبی بیان کرد: با تحقیقاتی که در زمینه پروبیوتیک در زمینه آبزیان و دام و طیور انجام شده است، هر روز بر مزایای آن بر سلامت و ارتقا سطح ایمنی انسان‌ها و حیوانات افزوده می‌شود که نشان دهنده اهمیت این علم و تبادل اطلاعات است.

دبیر علمی پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند در حوزه علوم دامپزشکی اظهار کرد: پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند با شعار “از میکروبیوم تا پروبیوتیک” است و هدف از برگزاری آن انتقال دانش و تکنولوژی در زمینه محصولات جدید پروبیوتیکی و آموزش و ترویج نحوه فرآیندهای تولید در ابعاد مختلف است.

وی گفت: پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند تا ۵ اسفند ۱۴۰۱ در انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور برگزار می‌شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.