تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 10:56
کد خبر : 112212

«فارسی با طعم شکر» در رادیو جوان متولد شد/ احیای فرهنگ و هویت ملی

«فارسی با طعم شکر» در رادیو جوان متولد شد/ احیای فرهنگ و هویت ملی

تهیه‌کننده برنامه «فارسی با طعم شکر» بیان کرد که شبکه جوان تصمیم گرفته است با این برنامه، فرهنگ و زبان فارسی را در نسل جوان احیا کند.

به گزارش تیتر داغ؛ غزاله یراقی تهیه‌کننده برنامه «فارسی با طعم شکر» رادیو جوان، درباره هدف این برنامه رادیویی که از امروز هر روز روی آنتن می‌رود بیان کرد: در این برنامه، به فرهنگ عامه، حکایت‌ها و شعرهای ادبیات فارسی می‌پردازیم و هدف اصلی ما در این برنامه، توجه به اهمیت فرهنگ و هویت ملی است.

وی اضافه کرد: در هر قسمت از برنامه، یک حکایت یا بیتی از ادبیات فارسی را به صورت مختصر می‌خوانیم و توضیح می‌دهیم. از متون مختلفی مانند شاهنامه و گلستان استفاده می‌کنیم و اصطلاحات و کنایه‌هایی را که در آن‌ها به کار رفته است، توضیح می‌دهیم.

یراقی به لزوم توجه نسل جوان به ادبیات فارسی اشاره و بیان کرد: شبکه جوان تصمیم گرفته است با برنامه «فارسی با طعم شکر» فرهنگ و زبان فارسی را در نسل جوان احیا کند و این برنامه با مرور حکایت‌ها و ابیات کوتاه، سعی دارد نسل جوان را با ادبیات شیرین فارسی آشتی دهد.

این تهیه‌کننده رادیویی به اهمیت کلام زیبا و بیان فصیح در روابط روزمره اشاره و عنوان کرد: کلام زیبا و بیان فصیح نه تنها می‌تواند روابط روزمره را غنی و پویا کند، بلکه می‌تواند به کرامت انسانی در گفتگوهای روزمره ارج نهد. ما نیازمند تسکین روح خود با شعرها و حکایت‌های فارسی هستیم. در این برنامه، با تلفیقی از مثال‌های روزانه و مشغله‌های روزمرگی، مثل‌هایی که کمتر شنیده می‌شوند و شاید به کار برده نشوند، به شنوندگان عزیز در هر نقطه ایران، پیام و نکته‌ای مهم را منتقل می‌کنیم.

غزاله یراقی تهیه‌کننده برنامه «فارسی با طعم شکر» در پایان بیان کرد: ادبیات فارسی همواره به عنوان شیرینی و شیوایی کلام شناخته شده است و حکایت‌های متنوعی دارد که از اقلیم‌های مختلف ایران زمین نشأت می‌گیرند، ادبیات فارسی بر غنای فرهنگ و هویت ملی ایران می‌افزاید. برنامه «فارسی با طعم شکر» با ارائه این حکایت‌ها و امثال و حکم، به شنوندگان فرصتی می‌دهد تا با تاریخ و فرهنگ خود آشنا شوند و از زبان فارسی و ادبیات آن لذت ببرند.

این تهیه‌کننده رادیویی عنوان کرد: این برنامه رادیویی با تمرکز بر ادبیات فارسی و توجه به ارزش‌های فرهنگی و هویت ملی، سعی در احیای فرهنگ و زبان فارسی در نسل جوان دارد.

برنامه «فارسی با طعم شکر» کاری از گروه دانش و اقتصاد رادیو جوان به تهیه‌کنندگی غزاله یراقی و با اجرای علی اصغر اسکندری از استادان ادبیات فارسی هر روز ساعت ۱۳:۱۵ روی موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.