تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 خرداد 1402 - 22:13
کد خبر : 99597

بشارت ‌‌‌نیا، در بازدید خبرنگاران از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، بیان کرد:

 فاز یک متانول حدود ۵۰۰ میلیون دلار حجم سرمایه‌ گذاری دارد

 فاز یک متانول حدود ۵۰۰ میلیون دلار حجم سرمایه‌ گذاری دارد
تیتر داغ: در زمان بهره‌‌‌برداری پروژه متانول برای ۸۰۰ نفر به‌‌‌ صورت مستقیم و برای ۱۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.

مدیر طرح مجتمع پلی‌الفین پاسارگاد در منطقه ویژه پارسیان گفت: فاز یک متانول حدود ۵۰۰ میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری دارد که ۶۰‌درصد دلاری و ۴۰‌درصد ریالی است که به خاطر مشکلات درصدد سرمایه‌گذاری دلاری هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت خبری تحلیلی تیتر داغ، بازدید خبرنگاران حوزه های تخصصی اقتصاد و معدن، صبح پنجشنبه ۱۱ حرداد ماه ۱۴۰۲، با حضور مدیران رده های گوناگون منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی ‌‌‌بر پارسیان برگزار شد و اهالی رسانه هم با توضیحات آنها، در جریان اقدامات صورت گرفته از سوی این مدیران قرار گرفتند.


آرش بشارت‌‌‌نیا، مدیر طرح مجتمع پلی‌الفین پاسارگاد در منطقه ویژه پارسیان

آرش بشارت‌‌‌نیا، مدیر طرح مجتمع پلی‌الفین پاسارگاد در منطقه ویژه پارسیان، در بازدید خبرنگاران از این بخش گفت: کل پروژه در ۱۶۰ هکتار اجرایی خواهد شد که در چند فاز اجرا می‌شود. پروژه متانول سپید فاز اول این مجتمع به‌‌‌شمار می‌رود. اجرای پروژه متانول با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۵۰‌هزار تن با هدف صادراتی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با پیمانکاران  EPC (طراحی، خرید و اجرا) قرارداد بسته‌‌‌ایم. برای آماده‌‌‌سازی زمین با یک پیمانکار دیگر طرف قرارداد شده‌‌‌ایم. واحد متانول در سال ۱۴۰۴ به مرحله‌‌‌ بهره‌‌‌برداری می‌‌‌رسد.

مدیر طرح مجتمع پلی‌الفین پاسارگاد در منطقه ویژه پارسیان، درباره اشتغال‌زایی پروژه مشغول به کار و نیز اشتغال‌زایی واحد در آینده عنوان کرد: کل اشتغال مشغول به کار در پروژه فعلی ۲۲۸ نفر است که با مجموعه دفتر تهران به ۳۵۰ می‌‌‌رسد. در زمان بهره‌‌‌برداری پروژه متانول برای ۸۰۰ نفر به‌‌‌صورت مستقیم و برای ۱۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.

بشارت‌‌‌نیا، پیرامون سرمایه‌گذاری این پروژه در پایان اظهار داشت: فاز یک متانول حدود ۵۰۰ میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری دارد که ۶۰‌درصد دلاری و ۴۰‌درصد ریالی است که به خاطر مشکلات درصدد سرمایه‌گذاری دلاری هستیم. همچنین برای فاز دوم ۳/ ۱ میلیارد دلار سرمایه نیاز داریم که بخشی از تسهیلات بانکی، آورده سرمایه‌گذار و بخش ارزی از طریق فاینانس تامین می‌شود.

مهدی نورالدین‌موسی، مدیر بندر پارسیان

مهدی نورالدین‌موسی، مدیر بندر پارسیان، در بازدید خبرنگاران از این بندر گفت: بندر پارسیان واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، بزرگ‌ترین بندر اختصاصی تجاری معدن و صنایع معدنی خاورمیانه به‌‌‌ شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بندر پارسیان با ۱۹ پست بزرگ‌ترین بندر تخصصی صادراتی و وارداتی مواد معدنی خاورمیانه است. در فاز اول چهار پست باید افتتاح می‌‌‌شد که سه پست راه‌‌‌اندازی شده و یک پست هم در هفته دولت به بهره‌‌‌برداری می‌‌‌رسد.

مدیر بندر پارسیان، در ادامه خاطرنشان کرد: قرار است در فاز نخست ۱۹ میلیون تن و در فاز دوم ۴۰ میلیون تن مواد معدنی و صنایع معدنی از این بندر صادر شود.

نورالدین‌موسی، افزود: مساحت حوضچه پارسیان ۶۶ هکتار و عمق پایه اسکله آن بیش از ۱۵ متر و ظرفیت پهلوگیری کشتی‌‌‌ها ۸۰‌هزار تن در فاز اول است که در فاز نهایی به ۱۵۰‌هزار تن می‌‌‌رسد. همچنین ۴۴ هکتار محوطه نگهداری کالا در پسکرانه دارد.

وی ادامه داد: اکسید سنگ‌آهن‌‌‌، کلینکر، آلومینا و آلومینیوم از جمله محصولاتی هستند که می‌توان از این منطقه تجارت کرد.

مدیر بندر پارسیان، در پایان سخنان خود گفت: بندر پارسیان دو سال طرح مطالعاتی داشته است.

بنا به این گزارش، این برنامه بازدید خبرنگاران از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی ‌‌‌بر پارسیان، توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) برنامه ریزی و انجام شده است.

دکتر سید علی اصغر علامه، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی ‌‌‌بر  پارسیان، بعد از پایان بازدید یک روزه خبرنگاران، در یک نشست خبری به تشریح عملکرد و اقدامات انجام‌‌‌ شده طی دو سال گذشته و همینطور برنامه های آتی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان پرداخت‌ و در ادامه هم پاسخگوی پرسش خبرنگاران بود.

گفتنی است، نشست خبری دکتر سید علی‌‌‌اصغر علامه، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی ‌‌‌بر پارسیان، بعد از ظهر امروز پنجشنبه ١١ خرداد ١۴٠٢، با حضور مدیران منطقه و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات ساختمان مرکزی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان برگزار شد.

خبرنگار: هادی یاسینی

تصاویر بازدید خبرنگاران

تصاویر نشست خبری مدیرعامل منطقه پارسیان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.