تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 - 0:27
کد خبر : 26347

فاصله زیادی بین ایده تا محصول وجود دارد

فاصله زیادی بین ایده تا محصول وجود دارد

وهابی گفت: ایده پردازی‌های بسیار خوبی در کشور رخ می‌دهد، اما به دلیل نبود حمایت‌های کافی به مرحله نهایی یعنی محصول نمی‌رسند.

به گزارش تیتر داغ:عبدالحسین وهابی دبیر شورای علمی و سیاست گذاری پژوهشکده فناوری های همگرا پارک علمی و فناوری دانشگاه تهران ، اظهار کرد: فضای همگرا یکی از مهم ترین رویکردهایی است که این روزها در زمینه فناوری مورد توجه قرار گرفته  است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در زمینه فناوری های همگرا وجود دارد، فاصله زیاد میان آموخته ها و دستاوردهای دانشگاهی تا صنعت و محصول نهایی است در همین راستا در تلاش هستیم تا با دریافت حمایت های گوناگون این فاصله را از بین ببریم.

دبیر شورای علمی و سیاست گذاری پژوهشکده فناوری های همگرا پارک علمی و فناوری دانشگاه تهران  بیان کرد: شرکت هایی که در زمینه فناوری همگرا فعالیت می کنند نیز در این زمینه در حال حرکت هستند و برای خلق ارزش هاس جدید تلاش می کنند.

وهابی ادامه داد: دانشگاه تهران یکی از معتبر ترین دانشگاه های کشور است و پارک علمی و فناوری این دانشگاه نیز از ظرفیت های گسترده ای برای همگرایی در زمینه های علوم انسانی، علوم مهندسی و تاحدی در علوم پزشکی برخوردار است.

وی با اشاره به تاثیر پارک های علمی و فناوری در پیشرفت شرکت های فناورانه تصریح کرد: حمایت های پارک های علمی و فناوری در راستای بهبود عملکرد شرکت های زیر مجموعه آنها می توانند نقش موثری داشته باشند و رسیدن به صادرات بدون حمایت ها و خدماتی که در اختیار شرکت ها قرار می گیرد، ممکن نیست.

دبیر شورای علمی و سیاست گذاری پژوهشکده فناوری های همگرا پارک علمی و فناوری دانشگاه تهران  ابراز کرد: سرعت رشد و حرکت فناورانه ها و صنایع همگرا در ایران در مقایسه با دیگر کشورها، سرعت قابل قبولی نیست اما به همت و اراده شرکت ها، تاکنون شروع های خوبی رخ داده است.

وهابی افزود: برای اینکه بتوانیم از مرحله آغاز به ایده پردازی و تاسیس شرکت به مراحل نهایی یعنی فروش محصول و حضور در بازارهای بین المللی برسیم باید حمایت های کارآمد در اختیار شرکت ها قرار بگیرد تا در ادامه مسیر پیشرفت رغبت خود را از دست ندهند.

وی با اشاره به بهم رسانی ایده پردازان و سرمایه گذاران بیان کرد: همچنین برگزاری برخی همایش ها که ایده پردازان را به سرمایه گذاران و شتاب دهنده ها متصل کند، قطعا تاثیر به سزای در پیشرفت مسیر آنها دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.