تاریخ انتشار : جمعه 9 تیر 1402 - 12:22
کد خبر : 100525

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

فاصله سرمایه گذاری کم ریسک و پرریسک در بورس ایران؛ نازک تر از مو

فاصله سرمایه گذاری کم ریسک و پرریسک در بورس ایران؛ نازک تر از مو

علی اسفندیاری گفت: فاصله‌ی بین تبدیل شدن از یک سرمایه‌گذار کم ریسک به سرمایه‌گذاری که بی محابا پذیرای ریسک می‌شود از یک تار مو به شدت نازک‌تر است.

به گزارش تیتر داغ؛ علی اسفندیاری تحلیل گر بازار سرمایه در بخش دوم مصاحبه خود به موضوع روانشناسی بازار پرداخت زیرا که موضوع روانشناسی در معاملات بعد از آشنایی با بازار و تحلیل‌های تکنیکال مهم‌ترین موضوعی است که یک فعال بازار باید آن را بداند.

آقای اسفندیاری درباره ریسک پذیری برای ما توضیحاتی را می‌دهید؟

هر سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با توجه به میزان ریسک پذیری و شناختی که از خود دارد، دارایی‌ای را خریداری می‌کند. سرمایه‌گذار با خود عهد بسته که سهام بنیادی خریداری کند، یا با چینش سبد سهام در صنایع مستعد و مختلف توزیع ریسک کند، یا در بازار مشتقه فعالیت کند، یا ارزان بخرد و گران بفروشد، یا خلاف روند معامله نکند، یا سرمایه‌گذاری غیر مستقیم کند، یا…

کسب سود و سرمایه گذاری چه نسبتی با هم دارند؟

هرچند که اغلب افراد میزان واریزی به حساب معاملاتی شأن بیشتر از میزان برداشت شأن است و برآیند پرتفوی آنها در سود نیست، اما جالب اینجاست که کار سرمایه‌گذار به کسب سود ختم نمی‌شود.سود کردن فقط مرحله اول این بازی است و قصه سرمایه‌گذاری از آن جایی شروع می‌شود که ما باید سودی که کسب کردیم را کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟

بهترین بازار برای سرمایه گذاری در شرایط فعلی کدام بازار است؟

عده‌ای معتقدند سود به دست آمده را باید تبدیل به ملک کرد، عده‌ای دیگر معتقدند می‌توان با سود به دست آمده در طلا و سکه سرمایه‌گذاری کرد.
شما به تعداد انسان‌های روی زمین عقاید متفاوت می‌توانید پیدا کنید. این صحبت‌ها اشتباه نیست اما فقط روی کاغذ قشنگ به نظر می‌رسد، ممکن است افرادی بتوانند با نظمی سختگیرانه به عقیده خود پایبند بمانند اما در عمل اتفاقی متفاوت رخ می‌دهد.

یک مثال در این رابطه می زنید؟

فرض کنید شما با اینکه دانش تحلیلی دارید تصمیم گرفته‌اید سرمایه‌گذاری غیر مستقیم انجام دهید، به دلیل اینکه میزان موفقیت این نوع سرمایه‌گذاری را نسبت به زمانی که خودتان معامله می‌کنید را بیشتر می‌دانید و قرار است سودی که به دست آمده را بر فرض مثال در طلا سرمایه‌گذاری کنیم. بعد از اینکه سود به دست آمد، یک موقعیت اختیار معامله برای شما جذاب بنظر می‌رسد، شما فرد کم ریسکی بودید که با شناخت خودتان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را انتخاب کرده بودید اما در حال حاضر اختیارمعامله ای خریداری می‌کنید که جزو پرریسک ترین معاملات در بازارهای مالی است.

فاصله سرمایه گذاری پر ریسک و کم ریسک چقدر است؟

فاصله‌ی بین تبدیل شدن شما از یک سرمایه‌گذار کم ریسک به سرمایه‌گذاری که بی محابا پذیرای ریسک می‌شود از یک تار مو به شدت نازک‌تر است.
کافی است پا بذارید روی عقاید و اصول خودتان تا با چشم خود شاهد قطره قطره آب شدن سرمایه تان باشید. هر زمانی که حس کردید دارید وارد معامله‌ای می‌شوید که بر اثر هیجان به دور از شخصیت معاملاتی تان هست بهتر است چند روزی از بازار فاصله بگیرید، اصول و عقاید مکتوب شده خود را مرور کنید. صفر کردن سرمایه کار بسیار راحتی است، اما به دست آوردن هر هزار تومان شما را به زحمت زیادی می‌اندازد، در سرمایه‌گذاری جایی برای تصمیمات عجولانه نیست. در بازار سرمایه هیچ راز مگویی وجود ندارد، تنها راز قصه سرمایه‌گذاری خودشناسی است‌.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.