تاریخ انتشار : یکشنبه 8 خرداد 1401 - 15:31
کد خبر : 32196

فراری و مازراتی، دو کمپانی معروف ایتالیایی که ابر ماشین های لوکس می سازند!

فراری و مازراتی، دو کمپانی معروف ایتالیایی که ابر ماشین های لوکس می سازند!

امروزه شرکت های بزرگی در دنیا وجود دارند که در ساخت اتومبیل های با کیفیت، قدرتمند و پرسرعت عالی عمل کرده اند. حال ما قصد داریم تا در این مطلب شما را با نام های بزرگی مانند فراری و مازراتی آشنا کنیم و شناخت شما افراد را از این شرکت های بزرگ ایتالیایی بالا ببریم.

امروزه شرکت های بزرگی در دنیا وجود دارند که در ساخت اتومبیل های با کیفیت، قدرتمند و پرسرعت عالی عمل کرده اند. حال ما قصد داریم تا در این مطلب شما را با نام های بزرگی مانند فراری و مازراتی آشنا کنیم و شناخت شما افراد را از این شرکت های بزرگ ایتالیایی بالا ببریم. ما همچنین خواهیم دید که این شرکت ها در ساخت اتومبیل های خود از چه امکاناتی استفاده می کنند. همراه ما باشید با برسی بیشتر بزرگ ترین شرکت های اتومبیل سازی ایتالیایی.

شرکت فراری، ماشین سازیبا قابلیت تجلی دهنده سرعت:

یکی از شرکت هاس بزرگ دنیا در ساخت اتومبیل های مسابقه و پر سرعت، شرکت اتومبیل سازی فراری می باشد. این شرکت ایتالیایی بسیار معروف است و بیشترین فعالین این اتومبیل در ساخت اتومبیل های مسابقه ای است و جایزه بزرگ ترین شرکت تولید کننده اتومبیل های پرسرعت و مسابقه ای  به نام شرکت فراری ثبت شده است.

شرکت فراری در زمینه طراحی و تولید خودرو های لوکس، اسپرت و سوپر اسپرت می باشد و عملکرد خارق العده این شرکت از خود به نمایش گذاشته است.

فراری و مازراتی، دو کمپانی معروف ایتالیایی که ابر ماشین های لوکس می سازند!

شرکت فراری در سال ۱۹۲۹ تاسیس شد و از همان اول کار خود را با حامی بودن شرکت های مسابقه ای شروع کزد ولی این شرکت تصمیم گرفت در سال ۱۹۴۷ یک شرکت دیگر با نام فرای تاسیس کند که کار او ساخت اتومبیل های جاده ای باشد. شرکت فیات در سال ۱۹۶۹ ، ۵۰ درصد از سود سهام این شرکت را خریداری کرد  و در سال ۲۰۰۸ مشخص شد که شرکت فیات درصد سهام خود را در این شرکت به ۸۵ درصد رسانده است که درصد کمی نمی باشد. البته ۱۰ درصد از سهام  این شرکت متعلق به صاحبان اصلی این شرکت است و می مانند ۵ درصد که این ۵ درصد هم در بازار های بورس نیویورک و ایتالیا به فروش رسید.

انزو آتسلمو فراری، رئیس و مدیر شرکت فراری در یک خانواده صنعتگر متولد شد و از همان اول علاقه بسیار زیادی به طراحی اتومبیل های بسیار قدرتمند داشت و دوران سربازی خود را در زمان جگ جهانی اول شروع کرد. وی در همان زمان دچار شیوع بیماری آنفلوآنزا شد و به همین دلیل از خدمت سربازی معاف شد و البته باید گفت که پدر این فرد بسیار معروف، بر اثر بیماری آنفلوآنزا جان خود را از دست داد و سر انجام در گذشت.

شرکت فراری یکی از شرکت های بزرگ تولید ماشین دنیا است که در حال حاضر خودش یک شرکت مسابقه ای است که هم در مسابقات اتومبیل رانی فعالیت دارد و هم در مسابقات فرمول یک.پرچمدار اتومبیل های شرکت فراری، اتومبیل فرای اف ۸۰ است. این اتومبیل یک اتومبیل بسیار زیبا و اسپرت می باشد که دارای طراحی بسیار سوپر اسپرت و فضایی است. این اتومبیل می تواند در کمتر از ۲ ثانیه حداکثر سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

شرکت مازراتی، سازنده ماشین های خوشنام:

فراری و مازراتی، دو کمپانی معروف ایتالیایی که ابر ماشین های لوکس می سازند!

 

شرکت مازراتی یک شرکت بسیار بزرگ ایتالیایی می باشد. در کل شرکت های بسیار بزرگ دنیا که در ساخت اتومبیل های پر سرعت و قدرتمند عملکرد دارند، در کشور ایتالیا می باشند یا همان کشور ایتالیا بیناگذار آن می باشد. حال ما قصد داریم تا با یک دیگر از شرکت های بزرگ دنیا به نام مازراتی که یکی از شرکت های معرکه ایتالیا می باشد، شما افراد را با آن آشنا کنیم.

در تاریخ یک دسامبر سال ۱۹۱۴ شرکت مازراتی توسط برادران مازراتی در شهر بولونیا تاسیس شد. شرکت مازراتی هم مانند خیلی از شرکت های دیگر که در این برسی نام برده شده، زیر مجموعه یک شرکت اتومبیل سازی است و شرکت مازراتی، زیرمجموعه  شرکت فراری ایتالیا می باشد. شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا منظور از برداران مازراتی چیست و باید گفت که برادران مازراتی یعنی  آلفیری، بیندو، کارلو، اتوره و ارنستو؛ ۵ برادر صاحب و مدیر عامل این شرکت بزرگ می باشند. این ۵ برادر اوایل در شرکت دیاتو کار می کردند و تصمیم گرفتن که خودشان یک شرکت بزرگ اتومبیل سازی تاسیس کند و کار خود را در ساخت اتومبیل های مسابقه ای شروع کنند و توانستند موفق شوند یک شرکت بسیار بزرگ در بولونیا تاسیس کردند و از همان اتومبیل های مسابقه ای ساختند ولی پس از مدتی تصمیم گرفتند تا کار خود را به ساخت اتومبیل های مسابقه ای محدود نکند و در ساخت اتومبیل های جاده ای هم فعالیت داشته باشند و بازهم عملکردی خارق العاده از خود به نمایش گذاشتند که دنیا را بسیار متعجب کرد.

برادران شرکت مازراتی همگی مهندس و طراح اتومبیل های مسابقه ای بودن و همگی آن اتومبیل های خود را با ۴،۶،۸،۱۶ سیلندر تولید می کردند و در حال حاضر هم تولید می کنند. اتومبیل مازراتی یک شرکت بسیار بزرگ و معرف است و پرچمدار اتومبیل های این شرکت، اتومبیل مازراتی کانورتیبل تمام الکتریکی  می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.