تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 10:44
کد خبر : 112408

جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا - قطر

آغاز چالش جدید برای تیم ملی ایران/ مثل همیشه امیدوار به قهرمانی

آغاز چالش جدید برای تیم ملی ایران/ مثل همیشه امیدوار به قهرمانی

تیم ملی فوتبال ایران نزدیک به نیم قرن است نتوانسته عنوان قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص دهد، در نخستین دیدار خود در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ رو در روی تیم فلسطین قرار خواهد گرفت.

به گزارش تیتر داغ؛ تیم ملی فوتبال ایران با حضور ۲۶ بازیکن در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ حضور دارد و شاگردان امیر قلعه نویی شامگاه یکشنبه ۲۴ دی و از ساعت ۲۱ با قضاوت عبدالرحمن الجاسم از قطر در ورزشگاه اجوکیشن سیتی در اولین مسابقه گروهی خود رو در روی تیم ملی فلسطین قرار خواهند گرفت.

ملی‌پوشان کشورمان در دوره قبلی این مسابقات و با قبول شکست برابر تیم ملی ژاپن در مرحله نیمه نهایی نتوانستند فینالیست شوند و حالا قصد دارند طلسم ۴۸ ساله قهرمان نشدن در آسیا را بشکنند. ایران پس از ژاپن با ۳ عنوان قهرمانی در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ در رده دوم تیم‌های پر افتخار جام ملت‌های آسیا قرار دارد.

سردار آزمون مهاجم تیم فوتبال رم آخرین بازیکنی بود که خود را بامداد جمعه به اردوی تیم ملی رساند تا جمع بازیکنان ایران برای حضور در نخستین بازی تکمیل شود و امیر قلعه نویی برای چیدن ترکیب مورد نظر خود با چالشی مواجه نشود.

تیم‌های ملی ایران و فلسطین تاکنون ۵ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۳ پیروزی سهم ایران و دو بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است، در این بازی‌ها جمعاً ۱۶ گل به ثمر رسیده که سهم تیم ایران ۱۴ گل و سهم تیم فلسطین ۲ گل بوده است.

آغاز چالش جدید برای تیم ملی ایران/ مثل همیشه امیدوار به قهرمانی

آخرین مصاف رو در روی دو تیم به تاریخ ۳ دی ۱۳۹۷ بر می‌گردد که با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. امیر قلعه نویی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ هدایت تیم ملی را عهده دار بوده است تاکنون شکستی را با تیم ملی تجربه نکرده و از ۱۳ بازی ۱۱ دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته و تنها دو تساوی برابر روسیه در بازی تدارکاتی و ازبکستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ داشته است.

بهترین پیروزی ایران برابر فلسطین به سال ۱۳۹۰ بر می‌گردد که ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند این تیم را با نتیجه ۷ بر صفر از پیش رو بر دارند و جواد کاظمیان با دو گل زده بهترین گلزن ایران برابر این تیم است.

آخرین رویارویی رسمی دو تیم پیش از این بازی به تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ بر می‌گردد که ایران موفق شد با ۳ گل کیانوش رحمتی، غلامرضا رضایی و جلال رافخایی فلسطین را در مسابقات فوتبال غرب آسیا شکست دهد.

رامین رضائیان که در آستانه مسابقات جام ملت‌های آسیا با مصدومیت مواجه شده بود، با رفع آن می‌تواند ایران را در این بازی همراهی کند؛ همچنین سید مجید حسینی که در آخرین بازی تدارکاتی ایران برابر اندونزی مصدوم شد با انجام اقدامات پزشکی به موقع می‌تواند با صلاحدید کادر فنی برای ایران به میدان برود.

در بین بازیکنان حال حاضر ایران، مهدی طارمی و کریم انصاری فرد سابقه گلزنی به فلسطین را دارند. اگر در این بازی سردار آزمون برای ایران بازی کند و موفق به گلزنی شود می‌تواند به رکورد کریم باقری با ۵۰ گل زده برسد و علیرضا بیرانوند نیز اگر گلی از فلسطین دریافت نکند، می‌تواند به رکورد احمدرضا عابدزاده با ۶ کلین شیت در تاریخ جام ملت‌های آسیا برای ایران برسد.

در دیگر دیدار بازی این گروه، تیم‌های ملی امارات متحده عربی و هنگ کنگ از ساعت ۱۸ به مصاف هم می‌روند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.