تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 7:02
کد خبر : 99218

سرهنگ جوانبخت مطرح کرد؛

کودکان را روی صندلی جلوی خودرو ننشانید

کودکان را روی صندلی جلوی خودرو ننشانید

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه عابر پیاده باید در پیاده راه احساس امنیت کنند، گفت:کودکان را روی صندلی جلوی خودرو ننشانید.

به گزارش تیتر داغ؛ سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: متأسفانه جمعه این هفته یک تصادف دردناک را در محدوده بزرگراه شهید سلیمانی – دورگرد کرمان داشتیم که برای خود ما نیز تأمل برانگیز و واقعاً باعث تأسف شد.

وی بیان داشت: این تصادف در ساعت ۸ صبح جمعه در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید سلیمانی – دورگرد کرمان روی داد که متأسفانه یک دستگاه وانت پیکان با دختر خانمی که آماده رفتن به محل کار و در پیاده رو ایستاده و منتظر آمدن دوستان خود بوده برخورد می‌کند.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: پیاده راه جایی است که عابر پیاده باید در آن احساس امنیت کرده و در اصل متعلق به عابرین پیاده است.

سرهنگ جوانبخت افزود: راننده این وانت فاقد گواهینامه و در هنگام تصادف کاملاً خواب بوده و در هنگام مواجه با خطر هیچ گونه عکس العملی از خود مانند آثار انعکاسی خط ترمز و یا حتی چرخاندن فرمان هم نداشته است که نشان دهد راننده در هنگام تصادف حواسش جمع بوده است نداشته و این برخورد و تصادف مرگبار را رقم می‌زند.

وی گفت: هیچ یک از این اتفاقات نیافتاده و خودرو از اختلاف سطح عبور کرده و در پیاده رو متأسفانه این دختر خانم جوان را زیر گرفته که بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت می‌کند.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: سطح هوشیاری این راننده بسیار پایین بوده و در هنگام تصادف کامل خواب بوده و هیچ گونه عکس العملی از خود نشان نداده است.

جای کودک در صندلی عقب خودرو و در صندلی مخصوص است

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مادران با نشاندن کودک در صندلی جلو به استقبال خطر می‌روند و با این کار دقیقاً از کودک خود محافظت نمی‌کنند چرا که جای بچه در صندلی عقب خودرو و در صندلی مخصوص کودک است

سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: کودکان بخاطر ویژگی‌های خاصی که دارند و خود آنها به درستی قدرت تصمیم گیری ندارند و در شرایط خاص واکنش مناسب با آن لحظه را داشته باشند جز آسیب پذیرترین قشر در تصادفات هستند.

وی بیان داشت: تصادفات کودکان با توجه به شرایط مختلف هم متفاوت است و یک وقتی به عنوان سرنشینان کوچک داخل خودرو هستند که مهم‌ترین وظیفه والدین این هست که برابر تبصره ماده ۲۲۰ آئین نامه راهنمایی و رانندگی از سوار کردن کودکان و در آغوش گرفتن آنها در صندلی جلوی خودرو خودداری کرده چرا که این اقدام با توجه به این ماده قانونی ممنوع است و بسیار خطر آفرین می‌باشد.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: تاکید و اصرار پلیس مبنی بر عدم نشاندن و در آغوش کشیدن کودک در صندلی جلو برای این است که وقتی که مادر کودک خود را در آغوش می‌گیرد در هنگام وقوع تصادف حتی سر کودک قبل از مادر خود با شیشه برخورد می‌نماید و در واقع وزن مادر به روی کودک افتاده و حجم آسیب دیدگی‌ها چند برابر خواهد بود.

سرهنگ جوانبخت افزود: مادران با نشاندن کودک در صندلی جلو به استقبال خطر می‌روند و با این کار دقیقاً از کودک خود محافظت نمی‌کنند چرا که جای بچه در صندلی عقب خودرو و در صندلی مخصوص کودک است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.