تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1402 - 9:45
کد خبر : 100805

فرماندهان تل‌آویو:عملیات جنین پایان یابد/حملات انتقامی در راه است

فرماندهان تل‌آویو:عملیات جنین پایان یابد/حملات انتقامی در راه است

رسانه‌های عبری فاش ساختند که در نشست امنیتی امروز تل‌آویو، فرماندهان نظامی خواستار پایان عملیات در جنین شدند؛ تحلیلگران نظامی عبری اذعان کردند که هرلحظه بایستی منتظر عملیات انتقامی باشیم.

به گزارش تیتر داغ؛ در ادامه فشارهای بین‌المللی علیه جنایت انسانی اشغالگران قدس علیه ساکنان اردوگاه جنین، رسانه‌های عبری فاش ساختند که فرماندهان نظامی این رژیم در نشست امروز امنیتی خود با سران سیاسی تل آویو خواستار پایان دادن به عملیات نظامی در جنین شدند.

خبرگزاری المیادین شامگاه سه‌شنبه به نقل از رسانه‌های عبری زبان نوشت: فرماندهان نظامی ارتش «اسرائیل» در نشست امروز خود با سران امنیتی به ریاست بنیامین نتانیاهو توصیه کرده‌اند که عملیات یورش به اردوگاه جنین پایان یابد.

«یارون آبراهام» گزارشگر سیاسی کانال ۱۲ صهیونیستی فاش ساخت که آخرین اطلاعات و ارزیابی‌ها از نشست امنیتی فرماندهان نظامی ارتش با بنیامین نتانیاهو حاکیست همه مقامات در سطوح سیاسی مختلف در اتاق عملیات سری با اتفاق آرا به نتانیاهو توصیه کرده‌اند که بایستی عملیات در جنین پایان یابد.

این تحلیلگر امورنظامی صهیونیستی با اشاره به درخواست ارتش از کابینه در پایان دادن به عملیات نظامی در جنین در تحلیلی مدعی شد که «تا این لحظه اهداف و برنامه نظامی ارتش در جنین محقق شده و اکنون زمان مناسب برای اعلام پایان این عملیات است.»

وی افزود: بنا به ارزیابی من بنیامین نتانیاهو و یوآف گالانت نیز باارزیابی شرایط کنونی به خوبی می‌دانند اکنون زمان مناسب برای اعلام پایان عملیات است.

از سویی دیگر، «نیر دفوری»، گزارشگر امور نظامی کانال ۱۲ عبری در تحلیلی در تضاد با همفکران خود درباره اوضاع امنیتی در کرانه باختری اذعان کرد: «عملیات فلسطینیان در جنین می‌تواند به محملی برای هشدار از افزایش تنش‌ها و ناآرامی‌ها نه تنها در جنین بلکه در کرانه باختری علیه ما باشد کما اینکه آنچه امروز در حمله فلسطینیان در تل آویو شاهد بودیم، نمونه تشدید این تنش‌ها در روزهای آتی خواهد بود.

این تحلیلگر حوزه نظامی در ادامه با اذعان به عدم خاموشی شعله مقاومت در کرانه باختری افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد مشابه با حمله امروز در تل آویو، گزارش‌ها حاکیست در بسیاری از نقاط دیگر کرانه باختری هر لحظه امکان رویارویی و حمله مشابه امروز علیه ما وجود دارد.

دفوری در ادامه اذعان کرد که هر چقدر هم که عملیات نظامی ما در جنین مهم بوده، اما بایستی اذعان کنیم که جلوی حملات فلسطینیان علیه ما را نخواهد گرفت.

در همین راستا، «تامیر هایمن»، رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی ارتش این رژیم اذعان کرد که عملیات ارتش در جنین، تهدیدات علیه ما را از میان نبرده است و مانعی در برابر عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان نخواهد بود.

از سوی دیگر، «کوبی میروم» سرهنگ ارتش نیروهای ذخیره این رژیم با اشاره به عملیات امروز ارتش در جنین اذعان کرد که بایستی همگان بدانند که ارتش راه‌حل سحرآمیز و برنامه قاطعانه‌ای در مواجهه با فلسطینیان ندارد و بایستی بپذیریم که عملیات مسلحانه آنان بخشی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد.

این نظامی ارشد صهیونیستی در گفت‌وگو با کانال ۱۳ عبری اذعان کرد که مؤسسات امنیتی بایستی آمادگی خود را حفظ کنند، زیرا طی روزهای آتی بایستی منتظر عملیات انتقامی و نظامی دیگر از سوی گروه‌های فلسطینی باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.