تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 14:35
کد خبر : 100877

لوکاشنکو:

فرمانده واگنر در بلاروس نیست

فرمانده واگنر در بلاروس نیست

رئیس جمهور بلاروس ضمن تاکید بر اینکه نظم جهانی به وجود آمده پس از جنگ جهانی دیگر وجود ندارد درباره واگنر هم موضع کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: روند گذار از دنیای تک قطبی به جهان چند قطبی آغاز شده است و نمی توان آن را متوقف کرد.نظم جهانی که پس از پایان جنگ جهانی دوم به وجود آمد، دیگر وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به واگنر افزود: فرمانده گروه واگنر در روسیه است و در کشور ما نیست. انتقال واگنر به بلاروس به تصمیم رهبری روسیه و خود شرکت واگنر مرتبط است.

لوکاشنکو تاکید کرد: نیروهای واگنر به کشور ما نقل مکان نکردند و هنوز در اردوگاه های خود هستند که پس از باخموت در آنجا به سر می برند. من تهدیدی برای بلاروس به دلیل استقرار یک شرکت نظامی خصوصی در آن نمی بینم. در واگنر بسیاری از قهرمانان روسیه حضور دارند و باید با آنها رفتار مناسبی کرد.

رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد: نبرد در اوکراین تشدید خواهد شد زیرا کی‌یف هنوز دارای ذخایر استراتژیک قابل توجهی است.

این در حالی است که روزنامه انگلیسی «تلگراف» نوشت: پریگوژین که قرار بود طبق توافق پایان شورش مسلحانه، به بلاروس برود، با جت شخصی‌اش در حال رفت‌وآمد بین دو شهر بزرگ بلاروس و روسیه دیده شده است.

سه‌شنبه عصر خودروی متعلق به پریگوژین دیده شده که مقابل دفتر بازپرس در مرکز سن پترزبورگ متوقف شده و رئیس گروه واگنر و دستیارانش تسلیحات در داخل آن قرار داده‌اند.

این رسانه پیش‌تر گزارش داد مقام‌های محلی همچنین ۱۰ میلیارد روبل (۸۷ میلیون پوند) پول نقد ضبط شده را هفته گذشته به وی بازگرداندند. پلیس این مقدار زیاد پول نقد را در دو مینی ون پارک شده در دو هتل لوکس محلی کشف کرده بود.

مقام‌های کرملین رفع اتهامات علیه پریگوژین را تایید کرده‌اند، اما درباره اموال و پول‌های توقیف شده، اظهارنظر نکردند.

در حال حاضر پرسش‌هایی درباره سرنوشت پریگوژین مطرح است؛ اینکه آیا شکراب شدن رابطه میان او و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و مقام‌های ارشد نظامی نظیر «سرگئی شویگو» وزیر دفاع و «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه به دلیل تهدید کردن این مقام‌ها، پریگوژین را گرفتار عواقب جدی خواهد کرد یا خیر.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه دوشنبه به تشریح دلیل شکست شورش گروه نظامی خصوصی واگنر در یک نشست خبری پرداخت و گفت دلیل شکست این توطئه برای بی‌ثبات کردن روسیه این بود که نظامیان ارتش روسیه به سوگند و وظایف نظامی‌شان پایبند ماندند.

منبع: الجزیره

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.