تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مرداد 1401 - 7:06
کد خبر : 35084

فعالیت ۲۱ هزار مؤسسه تحت نظارت بهزیستی

فعالیت ۲۱ هزار مؤسسه تحت نظارت بهزیستی

مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مراکز و مؤسسات غیردولتی سازمان بهزیستی کشور از فعالیت ۲۱ هزار مؤسسه تحت نظارت بهزیستی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ بابک قانعی مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مراکز و مؤسسات غیردولتی سازمان بهزیستی کشور در جلسه کمیته نظارت بر مؤسسات و مراکز غیر دولتی بهزیستی خوزستان با حضور مدیر کل و شورای معاونین و سایر اعضای کمیسیون ماده ۲۶ و اعضای هیأت نظارت بر مؤسسات و مراکز غیردولتی بهزیستی خوزستان که در محل این اداره کل برگزار شد، از فعالیت ۲۱ هزار مؤسسه تحت نظارت بهزیستی در سراسر کشور خبر داد.

مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مراکز و مؤسسات غیردولتی سازمان بهزیستی کشور در این جلسه که رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها نیز به صورت ویدئو کنفرانسی حضور داشتند، ضمن تشکر و ابراز خرسندی از اشراف کلیه همکاران به دستورالعمل‌های موجود گفت: با توجه به فعالیت ۲۱ هزار مؤسسه در سطح کشور، رتبه بندی مؤسسات، همگرایی دستورالعمل‌ها، سیاست گذاری مراکز مثبت زندگی و تفکیک وظایف از اهم اقدامات دبیرخانه مراکز غیردولتی کشور است.

بابک قانعی ادامه داد: با توجه به تنوع مجوزهای صادر شده از سوی بهزیستی (۹۲ نوع مجوز) و حجم بالای کار در دفتر مراکز غیردولتی در طول یک سال گذشته، سعی در بهبود و ارتقای کیفیت سامانه سنتر داشته ایم.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم وجود دستورالعمل نظارت بر مراکز و مؤسسات غیردولتی عنوان داشت: در سامانه‌ای که به منظور نظارت بر مراکز غیردولتی در حال طراحی است نظارت در سطوح گوناگون همچون خودارزیابی مؤسسه و مرکز، نظارت سازمانی (شهرستانی، استانی، ملی)، نظارت صنفی و شبه صنفی، نظارت ذی نفعان و نظارت نخبگانی دیده شده است.

فعالیت ۸۲۰ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در استان خوزستان

مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز با اشاره به فعالیت ۸۲۰ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در استان گفت: با راه اندازی ۱۸۹ مرکز مثبت زندگی در سطح استان، بهزیستی خوزستان رتبه چهارم تعداد مراکز مثبت زندگی را در کشور داراست.

مهران کریمیان ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی سامانه صدور مجوزهای بهزیستی و اتصال آن به سامانه صدور مجوزهای دولت افزود: عدم امکان تمدید مجوز موافقت اصولی و پروانه فعالیت مؤسسات و مراکز غیردولتی از چالش‌های سامانه مذکور است.

وی با تاکید بر اهمیت اصلاح فرآیند نظارت بر مراکز و مؤسسات غیردولتی اظهار داشت:. ایجاد ظرفیت نظارت از طریق فضای مجازی، اعتماد به تشکل‌های صنفی و استفاده از پتانسیل انجمن‌ها در بحث نظارت، انجام نظارت توسط دستگاه‌های متولی همچون علوم پزشکی و اداره کار، تأمین اعتبار کافی به منظور نظارت مستمر بر عملکرد مراکز، کوتاه کردن فرآیند نظارت، همسان سازی دستورالعمل‌های ماده ۲۶ و سایر دستورالعمل‌های حوزه‌های تخصصی بخشی از اقدامات قابل اجرا در بهبود کیفیت نظارت و رفع چالش‌های پیش رو است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان همچنین بیان داشت: تبیین فعالیت‌های متنوع بهزیستی برای آحاد جامعه از طریق صداوسیما و رسانه‌های جمعی و ایجاد بستری برای آگاه‌سازی عمومی بسیار حائز اهمیت است.

معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان نیز در این جلسه گفت: سازمان بهزیستی از جمله معدود دستگاه‌های است که با اعتماد به ظرفیت مردم و خیرین، کارهای غیر حاکمیتی را برون سپاری کرده است.

سیدغلامعلی جعفری ضمن تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت زندگی شغلی کارکنان مراکز به ارائه گزارشی از قیمت تمام شده خدمات در برخی از مراکز توانبخشی پرداخت و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، هزینه ماهانه نگهداری از یک فرد معلول ذهنی در یک مرکز شبانه روزی ۵۰ نفره معلولین ذهنی ۹۵ میلیون و ۵۹۰ هزار ریال است که با یارانه‌ای که در حال حاضر به مراکز پرداخت می‌شود قابل قیاس نیست.

رامین کیانی، رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات بهزیستی خوزستان نیز اظهار داشت: عدم تفکیک فعالیت کارشناسان حوزه فناوری و مشارکت‌های مردمی، حجم زیاد فعالیت مراکز مثبت زندگی، مشکلات پیش روی اعطای مجوز مراکز مثبت زندگی و عدم وجود نیروی کافی در سطح شهرستان‌ها از جمله چالش‌هایی است که به طور روزانه با آن روبه رو هستیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.