تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اسفند 1399 - 11:02
کد خبر : 18550

فناوری‌های نرم به اندازه اقتصاد دانش بنیان مهم است

فناوری‌های نرم به اندازه اقتصاد دانش بنیان مهم است

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم، هویت ساز و صنایع خلاق گفت: فعالیت‌ در این ستاد به اندازه اقتصاد دانش بنیان برای معاونت علمی دارای اهمیت است.

به گزارش تیتر داغ؛ پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم، هویت ساز و صنایع خلاق، با اشاره به استفاده کم از فناوری در صنایع خلاق و فرهنگی بیان کرد: در کشور  اگر بخواهیم یک محصول را معرفی کنیم حداکثر فناوری خلاقانه که در روند آن مشاهده می‌شود استفاده از کیو آر کد است و این در حالی مطرح می‌شود که شما می‌توانید از طریق فضای مجازی بزرگترین موزه‌های جهان را ببینید. در کشور‌های دیگر استفاده از فناوری واقعیت مجازی و ایجاد زیبایی‌های بصری باعث توسعه صنایع خلاق و رونق کسب و کار می‌شود.

او ادامه داد: اگر بخواهیم در ۱۰ حوزه دیداری و شنیداری مانند فیلم، انیمیشن، پادکست و هنر‌های تجسمی مانند خط، نقاشی به ویژه بحث موسیقی، صنایع دستی، گردشگری و توریست، بازی و اسباب بازی و موارد اینگونه وارد شویم دنیای بزرگی است و می‌توانیم با توجه به خلاقیت و نوآوری جوانان و هنرمندان ایرانی به موضوع اشتغال زایی بالا برسیم چون تمام استان‌های بزرگ ایران در همه رشته‌های مربوط خلاقیت و استعداد دارند.

کرمی با اشاره به تاثیر اشتغال زایی فرهنگ و هنر بر ثروت‌آفرینی گفت: این تفکری اشتباه است که فرهنگ و هنر هزینه زاست؛ الان با توجه به مشکلات مالی که وجود دارد خیلی کم می‌توانیم کارخانه‌هایی با فناوری‌های پیشرفته در استان‌ها به وجود آوریم، اما به راحتی می‌توانیم شرکت‌های خوب صنایع فرهنگی و نرم را ایجاد کنیم.

به گفته مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در شرایط کنونی حدود هزار و ۳۰۰ شرکت خلاق داریم، اما قطعا می‌تواند به ده‌ها هزار شرکت خلاق ختم شود، چون در کشور حوزه‌های مختلف نوآورانه به وفور وجود دارد.

او درباره فعالیت معاونت در این حوزه با بیان اینکه فعالیت‌های این مجموعه در زمینه ایجاد ستاد فناوری نرم و صنایع خلاق است، اظهار کرد: فعالیت در عرصه فناوری نرم مانند اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان‌ برای معاونت بسیار مهم است و سعی داریم فعالیت‌های حمایتی، تسهیلاتی و مشاوره‌ای بسیاری  به عنوان حرکت جریان ساز برای صنایع خلاق و هویت ساز در دستور کار قرار دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.