تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 0:54
کد خبر : 26302

فناوری جدیدی در کشور که کسب و کار های نوپا را توسعه می‌دهد

فناوری جدیدی در کشور که کسب و کار های نوپا را توسعه می‌دهد

مدیر توسعه کسب وکار‌های نوپای مرکز همگرا گفت: فناوری همگرا یک حوزه جدید در کشور است که در توسعه محصولات کسب و کار های نوپا به به شرکت ها کمک می‌کند.

به گزارش تیتر داغ:علی رسولی مدیر توسعه کسب وکار‌های نوپای مرکز همگرا ، اظهار کرد: فناوری همگرا یک حوزه جدید در کشور است و غرفه‌هایی که به صورت همگرا هستند را شناسایی کرده و فرصت‌هایی را به شرکت‌ها و استارت آپ‌هایی که در این راستا و دراین حوزه فعالیت می‌کنند می‌دهیم تا خدمات خود را به خوبی ارائه دهند.

او افزود: یکی از راه‌هایی که بشود فناوران را شناسایی کرد و دسترسی پیدا کرد به دانشجویان داخل دانشگاه و اساتید هیئت علمی و آن پتانسیل‌هایی که در مجموعه‌های علمی تحقیقاتی مثل پژوهشگاه‌ها وجود دارد و نهفته است، دو جنبه دارد یکی معرفی فرست‌ها و دیگری یافتن نیرو‌هایی کار آمد و دست‌آورد‌هایی مرتبط با پتانسیل‌های رویداد‌ها است.

مدیر توسعه کسب وکار‌های نوپای مرکز همگرا گفت: معمولا در فضا‌های فناورانه سخت که در حال حاضر در کشور کار می‌شود در بخشی از آن دولت در پیشبرد این حوزه نقش خوبی را ایفا می‌کند مثل سرمایه گذاری‌های خطر پذیر و حمایت‌هایی که در قالب گرنت انجام می‌شود. هرچقدر استارت آپ‌های این حوزه بزرگ می‌شوند و محصول و کسب و کار خود را توسعه می‌دهند، نیاز به حمایت‌هایی از جنس سرمایه گذاری دارند که در این قسمت دولت می‌تواند با ارائه تصحیلات به این فناوران کمک کند.

مدیر توسعه کسب وکار‌های نوپای مرکز همگرا در ادامه بیان کرد: یکی از نقاطی که در حمایت از این فناوران دیده می‌شود ریسک مجموعه‌های سرمایه‌گذار در داخل کشور بوده که یک چالش بسیار بزرگ برای فعالان فناور این حوزه است، چالش دیگر این فناوران پرورش دادن به زیرساخت‌ها است.

رسولی گفت:  عمده محصولات فناوری همگرا در حوزه تجهیزات پزشکی است چرا که تجهیزات پزشکی زیرساخت‌های مربوط به خود را دارند، هم از نظر آزمایشگاه‌های کنترل کیفی و هم از نظر اتاق‌های ایزوله شده، این‌ها نیاز دارند آن چیز‌هایی که در استارت آپ‌ها شکل می‌گیرد و توسعه پیدا می‌کنند برای آن فعالان فراهم باشد. در بحث پتانسیل‌ها در حال حاضر در کشور هم تجهیزات بسیار خوبی داریم و هم نیرو‌های خوبی وجود دارد.

او اظهار کرد: در کشور باتوجه به اینکه نیرو‌های بسیار خوبی در بحث پتانسیل داریم، میتوانیم نیرو‌های پیشگام در کشور را از آنجا به دست بیاوریم، اما در ادامه مسیر، زیرساخت حرف اول را میزند و که در آن نیز پیشرفت خوبی داشتیم، اما به کمک دولت باید بهتر از این نیز شود چراکه ریسک پذیری بخش خصوصی نیز باید بیشتر شود تا بتوانیم در آینده محصولات زیادی را در حوزه فناوری‌های همگرا توسعه دهیم.

مدیر توسعه کسب وکار‌های نوپای مرکز همگرا در پایان گفت: با پیشرفت و حمایت از فناوری‌های همگرا شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها توسعه میلیاردی خواهند کرد و با پیشرفت آن‌ها در حوزه فناوری‌های سخت میتوانند در سبد ذینفع‌ها نیز حضور داشته باشند. برگزاری رویداد‌هایی مانند استارتاپ ویکندها، یکی از راه‌های شناسایی فناوران و پتانسیل‌های بالقوه در جامعه، معرفی فرصت‌های موجود در حوزه‌های مختلف و شبکه سازی است. این رویداد‌ها را میتوان نقطه شروعی برای حمایت از تیم‌های فناور و کمک به توسعه ایشان دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.