تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 9:36
کد خبر : 111493

ملکی خبر داد؛

فوت کارگر افغانستانی حین حفر چاه در شهران

فوت کارگر افغانستانی حین حفر چاه در شهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از فوت یک کارگر افغانستانی حین حفر چاه در شهران خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی؛ اظهار داشت: ساعت ۱۶:۳۱ دقیقه روز گذشته در شهران بلوار کوهسار کارگری مشغول به کار در چاه بود که گرفتار حادثه شد.

وی ادامه داد: بلافاصله ۳ ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند و آتش نشان‌ها به مدت زمان سه دقیقه به محل رسیدند و مشاهده شد که یک در ملک شخصی دیوار بلندی وجود داشته است که قصد داشتند پای دیوار با حفر یک چاه به عمق ۷ الی ۸ متری ستونی تعبیه بکنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی بیان داشت: در مجاورت آن دیوار کارگر تابعیت کشور افغانستان که حدوداً ۳۱ سال داشت داخل چاه مشغول به کار بود که یک‌باره بخش زیادی از خاک‌های دیواره چاه تخریب شده و کارگر کاملاً در زیر خاک مدفون می‌شود. با توجه به سست بودن و ریزشی بودن خاک‌ها و اینکه چند مرحله هم خاک‌ها ریزش می‌کرده، با استفاده از تجهیزات و بیل مکانیکی اطراف چاه خاک برداری شد و آتش‌نشان‌ها با موفقیت توانستند به این فرد دسترسی پیدا کنند همچنین با احتیاط کامل این فرد را از زیر خاک خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند که با تأیید عوامل اورژانس مشخص شد جان خود را از دست داده است؛ محل ایمن سازی شد و تحویل مالک و مسؤولان محل داده شد.

ملکی خاطر نشان کرد: در گذشته هم در جاهایی که خاک منطقه سست بود و یا دچار رانش و لغزش بود شاهد حوادث این چنینی بودیم. لذا تقاضا دارم قبل از اینکه اقدامات این چنینی خصوصاً حفر چاه داشته باشید حتماً نسبت به وضعیت خاک اطلاعات کامل به‌دست آورید و از کارگران با تجربه در این زمینه استفاده کنید.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.