تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1398 - 8:54
کد خبر : 5402

«فوق لیسانسه‌ها»؛ صدرنشین سریال‌های آذر ۹۸ سیما شد

«فوق لیسانسه‌ها»؛ صدرنشین سریال‌های آذر ۹۸ سیما شد

بر اساس اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما در خصوص سریال‌های آذرماه ۹۸ تلویزیون نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد مردم بیننده حداقل یکی از سریال‌های جدید سیما بوده‌اند و در میان آن‌ها فوق لیسانسه‌ها و هشت قسمت ابتدایی وارش از شبکه سه و حکایت‌های کمال از شبکه دو بیشترین مخاطب را پای خود نشانده‌اند.

به گزارش تیتر داغ؛  بر اساس این نظرسنجی حدود ۷۹ درصد از مردم در سراسر کشور بیننده برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران اعم از سریال، فیلم سینمایی، مسابقه، مستند، سخنرانی، گفت‌و‌گو محور، ورزشی و اخبار بوده‌اند و حدود ۵۰ درصد حداقل پای یکی از سریال‌های جدید تلویزیون نشسته‌اند.
بر این اساس، سریال فوق لیسانسه‌های شبکه سه سیما با ۹ /۴۰ درصد بیننده در صدر سریال‌های سیما قرار گرفته است.
۷ /۵۹ درصد بینندگان این سریال در حد زیاد و ۶ /۳۰ درصد در حد کم از این سریال رضایت داشته‌اند و ۷ /۹ درصد اصلاً از آن رضایت نداشته‌اند.
آخرین فصلی که از این مجموعه تلویزیونی پیش از فوق لیسانسه‌ها از شبکه سه سیما پخش شده بود توانسته بود ۶ /۳۴ درصد بیننده پای خود بنشاند.
در میان جنبه‌های مختلف سریال فوق لیسانسه‌ها ۹ /۷۵ درصد بینندگان آن را از نظربازی هنرپیشه‌ها و ۱ /۶۹ درصد هم از نظر تیتراژ در حد زیاد موفق دانسته‌اند.
هشت قسمت ابتدایی سریال وارش هم که همچنان از شبکه سه سیما در حال پخش است، ۶ /۳۲ درصد از مردم را با خود همراه کرده است که ۳ /۸۹ درصد از آن‌ها در حد زیاد از این سریال رضایت داشته‌اند.
در میان جنبه‌های مختلف سریال وارش ۸ /۸۹ درصد از بینندگان آن را از نظربازی هنرپیشه‌ها، ۱ /۸۵ درصد ازنظر تیتراژ، ۲ /۸۴ درصد ازنظر جذابیت داستان، ۷ /۸۳ درصد ازنظر باورپذیر بودن شخصیت‌ها و ۵ /۷۹ درصد هم از نظر آموزنده بودن در حد زیاد موفق ارزیابی کرده‌اند.
حکایت‌های کمال شبکه دو سیما هم توانست در حدود شش‌هفته‌ای که میهمان خانه‌های مردم بود ۱ /۲۵ درصد از هم‌وطنان را پای خود بنشاند که ۴ /۸۵ درصد از آن‌ها در حد زیاد از این سریال رضایت داشته‌اند.
۱ /۸۴ درصد از بینندگان، این سریال را از نظربازی هنرپیشه‌ها،۸ /۸۰ درصد ازنظر آموزنده بودن،۵ /۷۹ درصد ازنظر تیتراژ،۵ /۷۹ درصد ازنظر باورپذیر بودن شخصیت‌ها و ۱ /۷۸ درصد ازنظر جذابیت داستان آن را در حد زیاد موفق دانسته‌اند.
به رنگ خاک شبکه یک سیما هم ۴ /۲۲ درصد بیننده پای خود نشانده است که ۴ /۶۸ درصد در حد زیاد و ۴ /۲۹ درصد در حد کم از آن رضایت داشته‌اند و ۲ /۲ درصد هم اصلاً از آن راضی نبوده‌اند.
در میان جنبه‌های مختلف سریال به رنگ خاک،۷ /۷۵ درصد از بینندگان آن را ازنظر بازی هنرپیشه‌ها و ۴ /۶۸ درصد هم ازنظر تیتراژ سریال آن را در حد زیاد موفق ارزیابی کرده‌اند.
سریال خارجی هشدار برای کبرا ۱۱ که از شبکه پنج سیما پخش شده است نیز ۵ /۱۰ درصد بیننده پای خود نشانده است و سرقت پول دیگر سریال خارجی این شبکه‌ها ۵ /۳ درصد بیننده داشته است.
شایان گفتن است زمانی که این نظرسنجی انجام شده است سریال زیر همکف شبکه یک سیما در آغاز پخش قرار داشته و امکان نظرسنجی از آن نبوده است و در نظرسنجی بعدی میزان بیننده آن اعلام خواهد شد.
در میان سریال‌های تکراری هم که از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود دلدادگان با ۱۳ درصد و بانوی عمارت با حدود ۱۰ درصد بیننده در صدر سریال‌های تکراری قرار گرفته‌اند، این دو سریال در یک ماه گذشته از شبکه آی فیلم برون‌مرزی پخش‌شده‌اند.
۶ /۲۸ درصد از مردم با پخش سریال‌های تکراری در حد زیاد موافقند و در مقابل ۹ /۲۵ درصد از آن‌ها هم در حد کم نسبت به پخش سریال‌های تکراری از شبکه‌های مختلف سیما نظر مثبت دارند و ۵ /۴۵ درصد از مردم هم اصلاً با پخش سریال‌های تکراری موافق نیستند.
۶ /۳۴ درصد از مردم هم سریال‌های شبکه نمایش خانگی را دنبال می‌کنند و در مقابل ۴ /۶۵ درصد آن‌ها اصلاً این مجموعه‌های نمایشی از شبکه نمایش خانگی را تماشا نمی‌کنند.
۳ /۲۱ درصد از مردم هم پای سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای می‌نشینند و در مقابل ۷ /۷۸ درصد از آن‌ها اصلاً سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا نمی‌کنند.
منبع: میزان 
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.