تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 12:20
کد خبر : 104133

اقتباس دیگری از رولد دال؛

فیلم جدید وس اندرسون در ونیز دیده شد/ ترکیبی از ۴ داستان کوتاه

فیلم جدید وس اندرسون در ونیز دیده شد/ ترکیبی از ۴ داستان کوتاه

وس اندرسون با فیلم ۴۰ دقیقه‌ای «هنری شوگر» مخاطبان ونیز را به وجد ‌آورد و تشویق‌ ایستاده ۴ دقیقه‌ای نصیبش شد.

به گزارش تیتر داغ؛ وس اندرسون با فیلم کوتاه ۴۰ دقیقه‌ای «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» که برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳ به نمایش درآمد، ۴ دقیقه مورد تشویق ایستاده قرار گرفت.

قبل از نمایش این فیلم جایزه «کارتیه گلوری» توسط همکار همیشگی وی الکساندر دسپلات به او اهدا شد. اندرسون با فروتنی این افتخار را پذیرفت و یادآوری کرد که با تحقیق درباره این جایزه متوجه شده در برخی موارد به فیلمسازان در نمایش برخی از بدترین فیلم‌هایشان اهدا شده است.

اما با نمایش «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» که یک کمدی عجیب با بازی رالف فاینس، بندیکت کامبربچ و دو پاتل است، روشن شد اندرسون جزو بدترین فیلم‌های برنده این جایزه نیست و استقبال زیادی از فیلم وی به عمل آمد.

«داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» با اقتباس از مجموعه داستان‌های کوتاه رولد دال که سال ۱۹۷۷ منتشر شد، یک فیلم مرکب از چندین فیلم کوتاه شامل «هنری شوگر»، «قو»، «زهر» و «موش‌گیر» است. این پروژه اولین همکاری مشترک اندرسون با نتفلیکس و دومین اقتباس وی از آثار رولد دال پس از فیلم استاپ موشن تحسین شده «آقای فاکس شگفت‌انگیز» است که نامزد اسکار بهترین انیمیشن بلند و موسیقی فیلم شده بود.

در کنفرانس مطبوعاتی فیلم که دیروز جمعه برگزار شد، اندرسون به بحث‌های اخیر درباره ویرایش آثار دال برای حذف زبان توهین‌آمیز پرداخت و گفت: من حتی موافق نیستم هنرمند خودش کار خودش را اصلاح کند. فکر می‌کنم کاری که انجام شده انجام شده و مطمئناً هیچ کس به جز نویسنده نباید اثرش را اصلاح کند و او دیگر برای این کار زنده نیست.

درباره اعتصاب نویسندگان و بازیگران هم اندرسون پیام خود را ساده و دقیق بیان کرد: یک توافق عادلانه برای همه. مردم دارند رنج می‌برند.

روپرت فرند از بازیگران فیلم هم گفت: وس ۴ داستان از داستان‌های دال را گرفت و گروه کوچکی از بازیگران را گرد آورد که شامل من، رالف فاینس، بن کینگزلی، بندیکت کامبربچ، دو پاتل و ریچارد آیواد می‌شد. هر یک از ما در ۲ داستان بازی می‌کنیم و به نوعی نقش‌ها را تغییر می‌دهیم. رالف ممکن است در همه آن‌ها باشد.

«هنری شوگر» دومین فیلم اندرسون در سال ۲۰۲۳ پس از «شهر سیارکی» است که در جشنواره کن در ماه می در بخش رقابت جهانی به نمایش درآمد. این فیلم در باکس آفیس جهانی ۴۸ میلیون دلار فروش کرد.

فیلم کوتاه «هنری شوگر» خارج از بخش رقابتی ونیز اکران شد و یکی از چندین فیلمی بود که نتفلیکس به جشنواره امسال آورد. «ال کُنده» پابلو لارن، «قاتل» دیوید فینچر و «مائسترو» بردلی کوپر هم دیگر فیلم‌های نتفلیکس هستند که در بخش رقابتی به نمایش درمی‌آیند.

ممنبع: ورایتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.