تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401 - 13:18
کد خبر : 94385

فیلیپین یک وجب از خاک خود را از دست نمی دهد

فیلیپین یک وجب از خاک خود را از دست نمی دهد

رئیس جمهور فیلیپین می گوید این کشور برابر با قانون اساسی از خاک خود حفاظت خواهد کرد.

به گزارش تیتر داغ؛  رئیس جمهور فیلیپین اعلام کرد این کشور تمامیت ارضی خود را در میانه تنش ها با چین حفظ خواهد کرد.

«فردیناند مارکوس جونیور» رئیس جمهور فیلیپین روز شنبه و در پی تنش های دریایی با پکن اعلام کرد که این کشور یک وجب از خاک خود را از دست نخواهد داد.

مارکوس در یک سخنرانی در یک مراسم نظامی اعلام کرد که فیلیپین این روزها شاهد تنش‌های ژئوپلیتیکی شدیدی بوده است که تطابقی با آرمان‌های آن در خصوص صلح ندارد. تنش هایی که به گفته رئیس جمهور فیلیپین امنیت و ثبات این کشور، منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

رئیس جمهور فیلیپین در این سخنرانی تاکید کرد: ما به حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت خود برابر با قانون اساسی خود و قوانین بین المللی ادامه خواهیم داد. با همسایگان خود برای تامین امنیت و امنیت مردم خود همکاری خواهیم کرد.

گارد ساحلی فیلیپین اخیراً مدعی شد که یک ناو چینی ضمن انجام مانورهای «خطرناک» در نزدیکی ناو فیلیپینی، از «لیزر نظامی» استفاده کرده و خدمه این ناو را هدف قرار داده و در نتیجه برخورد اشعه لیزر به چشم آنها، خدمه به طور موقت بینایی خود را از دست دادند.

گارد ساحلی فیلیپین در بیانیه‌ای مدعی شد که ناو چینی مانورهای خطرناکی را در فاصله ۱۳۷ متری ناو فیلیپینی انجام داده و علاوه بر این تصاویری از نور سبز لیزر نظامی که ناو فیلیپینی را هدف قرار داده، منتشر کرد.

گفته می‌شود این حادثه ششم فوریه در نزدیکی منطقه‌ای موسوم به «آب‌تَل توماس دوم/ Second Thomas Shoal» در مجمع‌الجزایر اسپراتلی در دریای جنوبی چین که مالکیت آن مورد مناقشه است، رخ داده است.

چین بر سر حدود ۱.۳ میلیون مایل مربع از دریای جنوبی چین و تقریباً اکثر جزایر واقع‌شده در آن، ادعای مالکیت بلامنازع دارد که اسپراتلی را نیز شامل شده و ۱۰۰ جزیره کوچک دارد که فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان بر سر تمام یا بخشی از آن ادعای مالکیت دارند.

منبع: یو اس نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.