تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 7:49
کد خبر : 99825

خضریان در تشریح جلسه کمیسیون اصل ۹۰:

قانون جامع حدنگار به طور کامل اجرا نشده است

قانون جامع حدنگار به طور کامل اجرا نشده است

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جامع حدنگار بر اساس قانون از سال ۹۳ تا سال ۹۵ از وظایف سازمان ثبت بوده، اما این قانون تاکنون به شکل کامل اجرا نشده است.

به گزارش تیتر داغ؛ علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص نظارت مستمر کمیسیون بر اجرای قانون جامع حدنگار، اظهار داشت: در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان ثبت، نحوه اجرای قانون جامع حدنگار که گزارشی نیز در خصوص آن جهت قرائت در صحن مجلس آماده شده است، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قانون جامع حدنگار بر اساس قانون از سال ۹۳ تا سال ۹۵ از وظایف سازمان ثبت بوده، اما این قانون تاکنون به شکل کامل اجرا نشده است و با ورود کمیسیون اصل ۹۰ در دوره یازدهم با تشکیل کارگروهی اجرای دقیق آن مورد ارزیابی قرار گرفت و نتیجه آن جلوگیری از موازی کاری‌ها و جلوگیری از تخصیص بودجه‌های اضافی برای حدنگاری بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبری در خصوص قانون برنامه توسعه، گفت: اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگاری از مطالبات حضرت آقا بود، اما متأسفانه دولت با وجود اینکه حدود ۴۰ درصد از کار حدنگاری اراضی کشور باقی مانده است، تاکنون در پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه اشاره‌ای به حدنگاری نکرده است که امید می‌رود این موضوع تا پیش از ارسال رسمی لایحه اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضمن اینکه ترغیب اشخاص و کشاورزان برای اخذ اسناد حدنگاری شده نیز در برنامه دولت دیده نشده است و مقرر شد در خصوص این موضوع سازمان ثبت گزارشی برای حل این مشکل ارائه و کمیسیون اصل ۹۰ نیز به سرعت برای اصلاح لایحه برنامه، این گزارش را به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه دهد.

خضریان تاکید کرد: همچنین مقرر شد با هدف نظارت مستمر برای اجرای حدنگار در کشور قرارگاهی با محوریت سازمان ثبت، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و دستگاه‌های دخیل تشکیل شود و جلسات مستمری داشته باشد و گزارش‌های دوره‌ای آن دریافت و آسیب شناسی شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.