تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 - 9:45
کد خبر : 35154

قانون جدید آمریکا برای حمایت از خرید خودروی برقی به ضرر اروپا شد

قانون جدید آمریکا برای حمایت از خرید خودروی برقی به ضرر اروپا شد

اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه اعلام کرد به شدت نگران تخفیف‌های مالیاتی پیشنهادی برای خرید خودروهای الکتریکی در ایالات متحده است.

به گزارش تیتر داغ؛ مقامات اروپایی معتقدند تخفیف‌های مالیاتی مذکور بر علیه تولیدکنندگان خارجی خودرو خواهند بود و ممکن است قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض کنند.

طبق لایحه ۴۳۰ میلیارد دلاری آب و هوا و انرژی که روز یکشنبه توسط سنا تصویب شد، خریداران آمریکایی خودروهای برقی بدون آلایندگی واجد شرایط دریافت اعتبار تخفیف مالیاتی به ارزش چندین هزار دلار خواهند بود.

این معافیت‌های مالیاتی از آن جهت اعمال می‌شود تا صنعت تولید خودروهای برقی آمریکا را از اتکا به چین دور کند و سرمایه‌گذاری محلی در زمینه استخراج مواد معدنی تولید باتری و نیز ساخت گسترده اتومبیل‌های برقی را افزایش دهد.

اما میریام گارسیا فرر، سخنگوی کمیسیون اروپا، در این مورد گفت: «ما فکر می‌کنیم این اقدام تبعیض‌آمیز و به ضرر تولیدکنندگان خارجی خودروهای برقی و به نفع تولیدکنندگان آمریکایی است. البته این اقدام با قوانین ضد تبعیض سازمان تجارت جهانی نیز ناسازگار خواهد بود.»

گارسیا فرر در یک نشست خبری گفت اتحادیه اروپا با واشنگتن توافق کرده تا اعتبارات مالیاتی انگیزه مهمی برای افزایش تقاضای خرید خودروهای برقی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باشند. اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که اقدامات مذکور منصفانه و غیر تبعیض‌آمیز هستند. بنابراین ما همچنان از ایالات متحده می‌خواهیم که عناصر تبعیض‌آمیز به نفع خودروسازان آمریکایی را از لایحه مذکور حذف کند و اطمینان حاصل کند که این لایحه کاملاً با قوانین سازمان تجارت جهانی مطابقت دارد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.