تاریخ انتشار : جمعه 14 خرداد 1400 - 11:48
کد خبر : 20666

قانون جهش تولید راهی برای حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان

قانون جهش تولید راهی برای حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان

رئیس مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تصویب لایحه جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان را عاملی برای پشتیبانی هرچه بیشتر از این نوع شرکت‌ها دانست.

به گزارش تیتر داغ؛ اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، در خصوص لایحه جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: به منظور حمایت هر چه بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان طرحی تحت عنوان قانون جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان به مجلس شورای اسلامی در یک ماه گذشته ارائه شد که کلیات این طرح در صحن مجلس به تصویب رسید.

او افزود: این طرح که توسط فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس اسلامی برای حمایت از کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده است، برداشتن موانع بر سر راه توسعه کسب و کار این شرکت‌ها از قبیل اخذ مالیات، بازار سازی مناسب و تسهیل گری در ارائه مجوز‌ها به شرکت‌های دانش بنیان را از اهداف قانون جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته است.

قادری‌فر بیان کرد: با تصویت این قانون پشتیبانی هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان صورت خواهد گرفت و سهم مناسبی برای ارائه محصولات فناوری داخلی روز به روز افزایش میابد.

او گفت: دولت موظف است با هدف جهت دهی، حمایت‌های مالیاتی، به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش بنیان فهرست شرکت‌های دانش بنیان و محصولات موردنیاز دستگاه‌های اجرای را به صورت تخصصی و مجزا شناسای، کند و فهرست آن‌ها را به صورت سالانه اعلام کند که این کار سبب می‌شود تا دستگاه‌های اجرایی با افزایش تقاضا بخشی از بودجه سالانه خود را برای بازار سازی و تسهیل خرید از فهرست ارائه شده، اختصاص دهند.

رئیس مرکز فناوری راهبردی تصریح کرد: ارائه کمک‌های بلاعوض دولتی به شرکت‌های دانش بنیان و فناور با هدف توسعه فناوری از دیگر خدمات این قانون است؛ همچنین دستگاه‌های اجرایی مجازند املاک، زمین و ساختمان‌های خود را برای استقرار شرکت ها و موسسات دانش بنیان واحد‌های فناور خلاق بدون واگذاری مالکیت در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهند.

قادری فر با اشاره به افزایش پارک‌های علم و فناوری گفت: در قانون جهش تولید به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی غیر دولتی اجازه داده می‌شود تا نسبت به تاسیس و راه اندازی پردیس‌های استانی پارک علم و فناوری اقدام کنند.

او گفت: معاونت علمی که و فناوری رئیس جمهور مسئولیت پیگیری اجرای این قانون را برعهده دارند که و موظف است که هر ۶ ماه یک بار گزارش اجرای آن را به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارئه دهند.امیدواریم در اوایل تابستان با تصویت نهایی این قانون حمایت‌های خوبی از کسب و کار‌های شرکت‌های دانش بنیان انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.