تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آذر 1401 - 8:52
کد خبر : 92065

قراردادهای قطعه‌سازان و خودروسازان اصلاح نشده است

قراردادهای قطعه‌سازان و خودروسازان اصلاح نشده است

عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازان گفت: در طول سال شاهد افزایش چندباره قیمت‌ها و نرخ‌های عوامل مؤثر بر قیمت تمام شده قطعات هستیم و انتظار می‌رود تعدیل قیمت‌ها به همان نسبت انجام شود.

به گزارش تیتر داغ؛ حسن وطنی با اشاره به اصلاح نشدن قراردادهای خودروسازان و قطعه‌سازان با وجود گذشت حدود ۹ ماه از سال، اظهار کرد: در قراردادهای موصوف، بندی پیش بینی شده که بر پایه آن با مثبت یا منفی ۵ درصد تغییر در نرخ‌ها و قیمت‌های عوامل مؤثر بر قیمت تمام شده قطعات، این قراردادها می‌تواند سیستماتیک اصلاح شود؛ بندی که هیچ وقت اجرایی نشده است.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور افزود: در ماه‌های گذشته شاهد تغییر و افزایش چندباره قیمت مواد اولیه تولید، نرخ ارز، افزایش دستمزدها، گران شدن انرژی و غیره بوده ایم، اما تاکنون هیچ اصلاح و تعدیلی در قراردادها اعمال صورت نگرفته است.

وطنی تصریح‌کرد: تداوم این شرایط، کاهش قدرت مالی و عملیاتی قطعه سازان را به دنبال خواهد داشت. به ویژه اینکه نمی‌توانند در برنامه‌های جدید و توسعه‌ای خودروسازان همراهی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: قطعه سازان همگام با همه مسؤولان و وزارت صمت خواهان افزایش تولید و اشتغالزایی بیشتر هستند اما این مساله الزامات خود را دارد که یکی از آنها تأمین نقدینگی است.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور افزود: تولید بیشتر نیازمند نقدینگی بیشتر است و اگر تعدیل‌ها به موقع انجام نشود و پرداخت‌ها سر وقت نباشد، مشکلات زیادی برای تأمین مواد اولیه داخلی و خارجی ایجاد می‌شود.

وطنی تاکید کرد: انتظار می‌رود تعدیل و اصلاح به موقع قراردادها را شاهد باشیم تا قطعه سازان فشار کمتری به لحاظ تأمین نقدینگی تحمل کنند و بتوانند همراهی لازم را با برنامه‌های توسعه‌ای تولید داشته باشند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.